T-Mobile Polska ze wzrostem wpływów i spadkiem zysku EBITDA. W ub.r. zyskał 333 tys. klientów

W ub.r. T-Mobile Polska zanotował wzrost przychodów o 1,2 proc. do 6,5 mld zł oraz spadek skorygowanego zysku EBITDA o 6,7 proc. do 1,66 mld zł. Na koniec roku firma miała 10,79 mln klientów, o 333 tys. więcej niż rok wcześniej.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Zdecydowaną większość wzrostu liczby użytkowników T-Mobile Polska zapewnili abonenci - przez rok przybyło ich 322 tys. do 7,24 mln (to 4,6 proc. w górę). Firma podaje, że w ub.r. współczynnik odejść (churn) zmniejszył się o jedną trzecią, w segmencie abonamentowym wyniósł jedynie 0,9 proc.

- Nie tylko przekonaliśmy klientów do pozostania z nami, osiągając najniższy współczynnik odejść w segmencie abonamentowym od 2012 roku, ale także pozyskaliśmy nowych klientów. W wielu przypadkach także takich, którzy w ostatnich latach przeszli do konkurencji, ale postanowili powrócić do T‑Mobile, doceniając naszą orientację na klienta i doskonałość technologiczną naszej sieci - komentuje Andreas Maierhofer, prezes T‑Mobile Polska.

- To bez wątpienia efekt naszej konsekwentnej koncentracji na doświadczeniach klientów, a także zmian, jakie wprowadziliśmy w ofercie T‑Mobile oraz podejściu do obsługi klienta. Dzięki 120 nowym punktom sprzedaży, zrewitalizowanej sieci sprzedaży i drastycznemu skróceniu czasu oczekiwania na połączenie z konsultantami call center jesteśmy bardziej niż kiedykolwiek dostępni dla naszych klientów. Widzimy efekty tych zmian w wynikach badań satysfakcji.

Z kolei liczba użytkowników ofert pre-paidowych firmy zwiększyła się o 11 tys. do 3,54 mln. Na koniec ub.r. prawie 90 tys. z tych klientów korzystało z usługi Supernet Video, wprowadzonej w taryfach pre-paidowych w połowie ub.r.

grafika

Zysk EBITDA spadł wskutek zniesienia opłat roamingowych

W ub.r. przychody T-Mobile Polska wyniosły 6,5 mld zł, o 1,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Natomiast zysk EBITDA firmy w całym ub.r. zmalał rok do roku o 6,7 proc. do 1,66 mld zł, a w samym ostatnim kwartale - o 8,7 proc. do 411 mln zł.

Firma podaje dwie przyczyny spadku rentowności: efekt zniesienia w połowie 2017 roku opłat roamingowych (tzw. zasada roam-like-at-home), obciążył cały polski rynek telekomunikacyjny w pierwszym półroczu ub.r. oraz zmiana standardów rachunkowości.

- Wzrost liczby klientów znalazł odzwierciedlenie we wzroście przychodów - zarówno w ujęciu ogólnym, jak i we wszystkich segmentach, ale nadal, wpływ RLAH w pierwszym półroczu w połączeniu z efektami zmian metodologii rachunkowości nie pozwoliły nam osiągnąć pełnej stabilizacji EBITDA. Możemy wyraźnie zaobserwować, że pozytywne wyniki operacyjne zaczynają przekładać się na wyniki finansowe i chcemy utrzymać ten trend w nadchodzącym roku - komentuje Juraj Andras, członek zarządu i dyrektor ds. finansowych w T-Mobile Polska

grafika

T-Mobile szykuje pakiet z internetem światłowodowym, chce pozyskać 300-400 tys. klientów

W czwartek na konferencji prasowej dotyczącej wyników z ub.r. Andreas Maierhofer zaznaczył, że bez uwzględnienia wpływu zmienienia opłat roamingowych i zmiany zasad rachunkowych zysk EBITDA spółki zmalałby minimalnie.

W czwartym kwartale ub.r. przychody T-Mobile Polska z usług telekomunikacyjnych zwiększyły się o 3 proc. Firma liczy, że w br. ich wzrost będzie wyższy, a także że zwiększy się jej rentowność. - Wzrost EBITDA będzie wynikał ze wzrostu przychodów, szczególnie po stronie świadczonych usług. Dodatkowo pracujemy stale nad poprawą efektywności i redukcją kosztów, ale nie planujemy niczego radykalnego - wyliczył Maierhofer.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/t-mobile-polska-kara-od-uokik-u-15-3-mln-zl-za-drogie-sms-y-z-loterii-czy-stales-sie-dzisiaj-milionerem,7171118250522241a ##

grafika

W połowie ub.r. T-Mobile Polska podpisał 10-letnią umowę z Orange Polska, w ramach której na sieci światłowodowej konkurenta będzie mógł oferować swoje usługi (głownie internet szerokopasmowy) gospodarstwom domowym w budynkach wielorodzinnych. Na początek zapłacił za to 275 mln zł.

Pakiety z internetem światłowodowym mają pojawić się w ofercie T-Mobile na przełomie pierwszego i drugiego kwartału br. Andreas Maierhofer zaznaczył, że firma nie będzie starała się zdobywać klientów przede wszystkim dzięki niskim cenom.

- Nie chcemy zyskiwać rynku agresywną polityką cenową, jednocześnie chcemy pokryć swoje koszty i pozyskać środki na czekające nas inwestycje - stwierdził.

We wrześniu 2017 roku T-Mobile Polska zaczął oferować szerokopasmowy internet bezprzewodowy w cenie 45 lub 55 zł miesięcznie. Na koniec ub.r. z tej usługi korzystało 220 tys. użytkowników.

Andreas Maierhofer stwierdził, że spodziewa się pozyskania przez firmę w br. 300-400 tys. klientów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele