Zdecydowanym zwycięzcą wśród polskich kanałów firm i marek na YouTube w 2013 był kanał Kinder Niespodzianka, na którym umieszczane są bajki dla dzieci. Opublikowane na nim filmiki zanotowały blisko 11 milionów odsłon przy wzroście liczby subskrybentów o 3,5 tys. - wynika z raportu IRCenter przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl.
Wśród kanałów pełniących funkcje typowo reklamowe najpopularniejsze były te marek telekomunikacyjnych: Serca i Rozumy, Play, Orange i Plusa, a ponadto Samsunga oraz Nivei. W zestawieniu znalazły się też dwie marki, które swoje wysokie pozycje zawdzięczają udanym kampaniom reklamowym - Dove za sprawą reklam „Dove Beauty Sketches” (przeczytaj więcej i obejrzyj ją) oraz „Nieśmiała kamera” (obejrzyj ją) oraz eurobank od prowadzący w ciągu ostatnich miesięcy kampanię „Taksówką do marzeń".

W segmencie e-commerce zdecydowanym liderem została Tablica.pl, a w branży ubezpieczeń największą popularnością cieszył się kanał Grupy PZU za sprawą spotu „Nawet najlepsi zrobią wszystko, żeby pracować w PZU” (przeczytaj więcej i obejrzyj go). Wśród produktów dla młodych rodziców wyróżnia się kanał Nestle - Zdrowy Start w przyszłość, będący uzupełnieniem dla profilu marki na Facebooku. W segmencie produktów spożywczych wysoką pozycję utrzymują kanały marek Knorr i Kasia.
W zestawieniu TOP50 najpopularniejszych polskich kanałów marek na YouTube w 2013 znalazły się również nowo założone kanały: NJU Mobile, Reserved TV oraz Nestle CPW. Największy przyrost nowych subskrybentów zanotowały kanały skierowane do graczy: Electronic Arts i Playstation Polska, a ponadto NJU Mobile.

Na kolejnej podstronie ranking najpopularniejszych reklam
W 2013 tylko trzy polskie reklamy umieszczone na YouTube przekroczyły barierę 2 milionów wyświetleń: „Tablica.pl i piraci:stylowa lampa” (obejrzyj ten spot i przeczytaj więcej o kampanii) oraz dwie reklamy Dove: „Dove Real Beauty Sketches” i „Nieśmiała Kamera Dove”.
Barierę 1,8 mln wyświetleń przekroczyły ponadto reklamy marek Coca Cola, Carlsberg, Samsug oraz PZU.
TOP20 najpopularniejszych polskich reklam na YouTube w 2013 roku
Tablica.pl: „Tablica.pl i piraci: Stylowa lampa”Liczba wyświetleń: 2 679 537
Dove: „Real Beauty Sketches”Ilość wyświetleń: 2 633 299
Dove: „Nieśmiała kamera” Liczba wyświetleń: 2 018 264
Samsung: „Samsung Galaxy S4, Life companion”Liczba wyświetleń: 1 947 918
Coca-Cola: „Podziel się radością”Liczba wyświetleń: 1 913 105

Tablica.pl: „Tablica.pl i piraci: Zakręcony blender”Liczba wyświetleń: 1 895 776
PZU: „Nawet najlepsi zrobią wszystko…”Liczba wyświetleń: 1 810 271
Carlsberg: „Przyjaciele - dałbyś radę?”Liczba wyświetleń: 1 388 682
Nivea Polska: „Stres - co może cię spotkać?”Liczba wyświetleń: 1 346 151
Vectra: „Więcej sportu”Liczba wyświetleń: 1 326 504
Na kolejnej stronie druga dziesiątka spotów
Vectra: „Więcej internetu”Liczba wyświetleń: 1 323 894
Samsung: „Telewizory Smart TV Samsung - Odkryj TV, które wie, co kochasz”Liczba wyświetleń: 1 255 886
Orange: „Serce i Rozum - Baśka wraca”Liczba wyświetleń: 1 190 534
Orange: „Serce i Rozum - Rybak”Liczba wyświetleń: 1 190 534
PZU: „Kapitan Nostres i misja na Keplera”Liczba wyświetleń: 1 031 280
Orange: „Serce i Rozum - RAP”Liczba wyświetleń: 1 017 579
Netia: „Tele Sklep”Ilość wyświetleń: 911 283

Microsoft: „Windows 8 - rozrywka dla każdego”Liczba wyświetleń: 893 434
Maybelline: „Maciej Musiał w nowej roli - już tej jesieni!”Liczba wyświetleń: 888 510
Bank Millenium: „Konto oszczędnościowe w Banku Millenium” Liczba wyświetleń: 859 623











