Przypomnijmy - wszystko zaczęło się we wtorek w programie "Teraz My" w TVN. Autorzy programu - Tomasz Sekielski i Andrzej Morozowski - pokazali jak politycy PiS próbowali korumpować posłankę Samoobrony Renatę Beger.
Z danych AGB Nielsen Media Research wynika, że program ten obejrzało we wtorek w TVN 1,88 mln widzów.
Równolegle "Teraz My" wyemitował kanał informacyjny TVN 24, a następnie pokazał te fragmenty nagrań, które nie zmieściły się w programie (łącznie ukryte kamery w pokoju hotelowym zarejestrowały ok. 90 minut rozmów) oraz pierwsze reakcje polityków. Oglądalność TVN 24 natychmiast zaczęła rosnąć. Według danych firmy AGB Nielsen Media Research o godz. 23.30 liczba widzów wzrosła ze 149 tys. do 350 tys., a udział stacji w widowni skoczył z 2,5 do 8,5 proc.
Zupełnie inaczej było już w środę, 27 września. Tego dnia programy informacyjne – jak i kanał informacyjny TVN 24 - biły rekordy oglądalności.

27.09.2006 - udział w rynku telewizyjnym ChannelAMRSHR %TVP1133772725,89%TVN97325618,84%Polsat73749714,27%TVP267580013,08%TVPReg/TVP34052397,84%TVN242766745,35%TV4949571,84%TVN7517641,00%TN/TVPULS180710,35%Tele5158240,31%
27.09.2006 - oglądalność programów informacyjnych DescriptionStart timeEnd timeAMRSHR %WIADOMOSCI19:30:1019:54:08544194138,40%FAKTY19:00:0519:28:42415832233,84%TELEEXPRESS17:00:0317:14:52388881051,15%WYDARZENIA18:49:4919:19:29199612717,27%PANORAMA 18.3018:32:1519:01:51136884613,34%PANORAMA 22.3023:00:5223:15:35109538014,41%W środę, 27 września specjalne wydanie programu „Debaty Polaków” – poświęcone sytuacji politycznej w kraju po rozpadzie koalicji - nadane w TVP1 po wystąpieniu premiera zainteresowało 4 913 tys. widzów (dane TNS OBOP). Udziały w rynku widowni wyniosły 35 proc. Oznacza to, że program obejrzał co 3 Polak mający w tym czasie włączony telewizor. Wczorajsze „Debaty Polaków” miały największą widownię spośród wszystkich programów publicystycznych nadanych przez Jedynkę we wrześniu. Znalazły się na piątym miejscu listy programów publicystycznych o największej oglądalności od 2000 roku.

- Tak właśnie pojmuję rolę telewizji publicznej, która w ważnym momencie w życiu kraju jest w stanie przygotować publiczną debatę, która interesuje miliony widzów" - powiedział prezes TVP Bronisław Wildstein.
Widownia programu „Debaty Polaków” była znacznie większa niż w tym czasie emitowanych seriali w stacjach komercyjnych. Nadawany w Polsacie „Świat według Kiepskich” zgromadził przed telewizorami 3 282 tys. osób (udziały 23 proc.), zaś „Ale się kręci”! – 1 953 tys. (udziały 15 proc.). Natomiast serial TVN „W11 - Wydział Śledczy” (TVN) przyciągnął uwagę 2 839 tys. widzów (udziały 20 proc.), a inny program tej stacji „Na Wspólnej” – 2 569 (udziały 19 proc.).











