Ted Sarandos żałuje swojego porównania Netfliksa do HBO. Wyjaśnił też, dlaczego „Reniferek” odniósł sukces

Dyrektor generalny Netfliksa, Ted Sarandos, w ostatnim wywiadzie ujawnił, dlaczego nie jest zainteresowany biznesem newsowym, a także odniósł się do swojej wypowiedzi z 2012 roku, kiedy stwierdził, że Netflix stanie się HBO, zanim HBO stanie się Netfliksem. Co dokładnie miał na myśli?

MM
MM
Udostępnij artykuł:
Ted Sarandos żałuje swojego porównania Netfliksa do HBO. Wyjaśnił też, dlaczego „Reniferek” odniósł sukces
Ted Sarandos, fot. Netflix

W najnowszym wywiadzie dyrektor generalny Netfliksa powiedział, że dzisiaj cofnąłby swoje stwierdzenie z 2012 roku, w którym porównał platformę Netflix do HBO. „Powiedziałem, że staniemy się HBO, zanim HBO stanie się nami” – przypomniał Ted Sarandos w wywiadzie dla „The New York Times”. „W tamtym czasie HBO wyznaczało najwyższy standard produkcji oryginalnych filmów i seriali. Co powinienem był wtedy powiedzieć? Raczej to, że chcemy być HBO, CBS, BBC i wszystkimi innymi sieciami na świecie, które dostarczają rozrywkę ludziom, a nie ograniczać się tylko do HBO” – wyjaśnił.

Netflix nie uznaje tworzenia elitarnych seriali za priorytet

To nie wszystko, co mówił Sarandos. Szef Netfliksa zabrał też głos na temat potrzeby tworzenia seriali z najwyższej półki. - Elitarne filmy i seriale, cieszące się prestiżem i wysoką oceną krytyków, odgrywają bardzo ważną rolę w kulturze. Ale równocześnie jest to bardzo mała rola w skali produkcji światowej. To niszowy biznes. A my obecnie tworzymy treści dla 650 milionów ludzi na całym świecie. Musimy mieć bardzo szeroką ofertę, którą ludzie obejrzą i polubią. Z tego powodu podchodzimy do jakości z punktu widzenia konsumenta. Ludzie, którzy kochają serial „Ginny & Georgia”, powiedzą, że jest świetny.

Netflix nadal eksploruje nowe ścieżki produkcyjne, inwestując więcej w telewizję na żywo, jak na przykład w show „The Greatest Roast of All Time: Tom Brady” oraz organizując transmisje meczów NFL w okresie świąt bożonarodzeniowych. Nie należy jednak oczekiwać, że platforma uruchomi serwis informacyjny na żywo.

„Nie zajmujemy się newsami na żywo, ponieważ uważam, że jest wiele innych źródeł, które to oferują. Ludzie nie szukają tego u nas” – powiedział w wywiadzie Ted Sarandos.

Dyrektor generalny Netfliksa stwierdził również, że „Barbie” i „Oppenheimer” byłyby równie wielkimi hitami na platformie streamingowej, jak były w kinach, i dodał, że sukces „Reniferka” był zasługą ich algorytmu.

Naszą recenzję serialu „Reniferek” znajdziecie tutaj. Z kolei, o aferze wokół serialu przeczytacie tutaj.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"