Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od kwietnia do września br. roku sięgało 24,61 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,97 pkt. proc.
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 15,15 proc. respondentów (spadek o 2,60 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 12 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,24 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 10,43 proc. pytanych, co oznacza spadek o 1,89 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,19 proc. czytelników, czyli o 1,75 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,20 proc. do 5,79 proc.
PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).
W tej grupie wiekowej dwa tygodniki z czołowej piątki - „Angora” i „Newsweek Polska”, miały większy wskaźnik czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat, a pozostałe trzy tytuły - „Tele Tydzień”, „Życie na Gorąco” i „Chwila dla Ciebie” - odnotowały niższe wyniki.

Na drugiej podstronie dane dwutygodników
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od kwietnia do września br., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 12,57 proc. respondentów, czyli o 0,83 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Wówczas tytuł ten był jednak drugi.
Z kolei na drugie miejsce spadła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 13,91 proc. do 11,21 proc. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 2,32 pkt. proc. i wyniosło 10,03 proc.
Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 9,12 proc. respondentów (w dół o 2,37 pkt. proc.).
Natomiast wśród czytelników z grupy komercyjnej trzy czołowe dwutygodniki miały słabsze wyniki czytelnictwa, niż w grupie wiekowej 15-75.

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od kwietnia 2013 do września 2013 roku na losowej próbie 20 996 przypadków i w okresie od kwietnia 2014 do września 2014 roku na losowej próbie 19 554 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 15 536 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania.
Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od maja do września 2014 roku nie były badane takie tygodniki, jak: „Super TV” i „Tele Max”, a w kwietniu 2014 roku - dwutygodniki „Super TV” i „Tele Max”.











