“Tele Tydzień” i “Życie na Gorąco” liderami czytelnictwa

Najchętniej czytanym tytułem prasowym w Polsce pozostaje “Tele Tydzień”, drugie miejsce zajmuje zaś “Życie na Gorąco”. Oba te pisma są tygodnikami. Kto lideruje wśród miesięczników i dzienników? Raport Wirtualnemedia.pl.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

W okresie od listopada 2010 roku do kwietnia br. najpopularniejszym dziennikiem była “Gazeta Wyborcza” (Agora SA) – wynika z badania PBC General. Zanotowała ona czytelnictwo na poziomie 13,80 proc. minimalnie wyprzedzając “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) czytany przez 13,77 proc. respondentów. Dalej uplasowały się: “Super Express” (6,35 proc.) i bezpłatne “Metro” (5,91 proc.).

Najchętniej czytany tygodnik – „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) – jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce – sięga po niego aż 33,59 proc. ankietowanych. Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 18,61 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Trzecie miejsce należy do poradnikowej “Chwili dla Ciebie” (Bauer), notującej czytelnictwo na poziomie 14,69 proc. Z kolei najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który z wynikiem 8,89 proc. zajmuje jednak dopiero piąte miejsce wśród tygodników. 

 

Wśród dwutygodników najchętniej czytane są trzy tytuły poradnikowe: “Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 16,89 proc., „Pani Domu” (też Edipresse), mająca czytelnictwo na poziomie 15,79 proc. oraz “Tina” (Wydawnictwo Bauer), po którą sięga 14,89 proc. osób. Zajmująca czwarte miejsce z wynikiem 10,89 proc. „Viva!” (Edipresse Polska) jest liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) – w kategorii real life stories.

  Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 12,33 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem 10,27 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych. Trzecie miejsce zajmuje miesięcznik popularnonaukowy “Focus” (G+J Polska). 

Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się niezmiennie „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 3,12 proc. respondentów. 

 

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od listopada 2010 roku do kwietnia 2011 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 325 przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.   Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “Teraz Opole” (listopad: grudzień 2010; próba 16 311), “Film” (listopad: grudzień 2010; próba 16 311), “Cars” (listopad 2010: marzec 2011; próba 4 115), “Tak Mieszkam” (styczeń: kwiecień 2011; próba 8 014). “Bravo Girl” było badane w okresie od listopada 2010 do marca 2011 jako dwutygodnik (próba 20 210), a w kwietniu br. jako miesięcznik (próba 4 115). “Mój Piękny Dom” był badany jako w okresie od listopada 2010 do stycznia 2011 (próba 12 105) jako miesięcznik, a od lutego do kwietnia 2011 jako dwumiesięcznik (próba 12 220).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"