Telekomy dają zarobić

Branża telekomunikacyjna należy do sektorów gospodarki, które ze względu na dynamiczny rozwój stale poszukują nowych pracowników. Jak wynika z danych serwisu Pracuj.pl, w zeszłym roku roku już co 10. oferta pracy pochodziła od firmy telekomunikacyjnej. Pracownicy tej branży należą też do jednych z najlepiej opłacanych. Ze względu na dużą konkurencyjność tego rynku, szczególnie dobrze wynagradzani są tu specjaliści ds. marketingu.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W ubiegłym roku pracodawcy z branży telekomunikacja i nowe technologie zamieścili na Pracuj.pl ponad 25 tysięcy ofert pracy, czyli o ponad połowę więcej niż rok wcześniej. Najczęściej poszukiwano różnego rodzaju specjalistów IT - głównie programistów Java i C++ oraz testerów oprogramowania i administratorów systemów. Pojawiły się także oferty dla osób tworzących aplikacje na iPhona oraz w systemach Android i Symbian. Na pracę w tej branży mogli również liczyć inżynierowie z wiedzą dotyczącą systemów telekomunikacyjnych oraz oczywiście handlowcy, w tym osoby chcące pracować jako kierownicy bądź ajenci salonów sprzedaży. W firmach z tego sektora stałe jest także zapotrzebowanie na doradców klienta, pracujących w call center.

Pracy w tym sektorze nie zabraknie na pewno i w tym roku, bo od jego początku pracodawcy z tzw. ‘Telekomów’ zamieścili na Pracuj.pl już ponad 5000 ofert pracy, czyli o 41% więcej niż w analogicznym okresie (styczeń-luty) 2010 roku. Szczególnie dużo ofert pochodziło z woj. mazowieckiego

(1414 propozycji), była to 3. najczęściej zatrudniająca branża w tym regionie.

Konkurencyjny rynek – konkurencyjne zarobki

Zdaniem ekspertów tego rynku, przyszłość sektora telekomunikacyjnego jest ściśle uzależniona od rozwoju wartości dodanych do oferty oraz dalszego doskonalenia obsługi klienta. Sama infrastruktura przestaje już bowiem przynosić zyski i być źródłem wzrostu tych firm. Prawdopodobnie dlatego wyjątkowo dobrze opłacani są w tym sektorze marketingowcy.

Jak pokazują dane Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń 2010, opracowanego przez firmę

Sedlak & Sedlak, mediana* zarobków - w wysokości 4.700 zł brutto - plasuje branżę telekomunikacyjną na drugim miejscu w rankingu wynagrodzeń, za sektorem IT. Co prawda pracownicy szeregowi nie należą do najlepiej wynagradzanych w porównaniu do zatrudnionych na tym samym szczeblu zarządzania w innych branżach, ale specjaliści oraz kadra zarządzająca już tak.

Szczególnie wysokie zarobki są w grupie dyrektorów, w której jedna czwarta osób zarabia ponad

22.500 zł brutto miesięcznie. Ogólnie najwięcej zarabiają pracownicy działów marketingu - wynagrodzenia ¼ z nich przekraczają 10.200 zł brutto. Nie sposób jednak pominąć faktu, iż w pionie marketingu oraz sprzedaży pensje są też najbardziej zróżnicowane.

Spośród miast wojewódzkich najwyższe zarobki w branży telekomunikacyjnej odnotowano w Warszawie, ale stosunkowo wysokie płace, co jest dość zaskakujące, są też w Bydgoszczy i Łodzi. Co ciekawe, w tym drugim mieście wynagrodzenia pracowników szeregowych są nawet wyższe niż na Mazowszu. Najniższe pensje otrzymują natomiast pracownicy firm telekomunikacyjnych z Lublina.

Branża telekomunikacyjna z pewnością dalej będzie się intensywnie rozwijać, a jej przyszłość wyznaczą trendy związane z mediami cyfrowymi, np. interaktywne usługi rozrywkowe. Dlatego też również branżowy rynek pracy będzie poszukiwał zupełnie nowych specjalistów.

Jak mówi Joanna Sekreta, Kierownik Zespołu Rekrutacji w firmie Polkomtel SA: - Branża telekomunikacyjna to sektor ciągle wprowadzający nowe usługi i innowacyjne produkty, dlatego w kolejnych latach zapotrzebowanie będzie przede wszystkim na pracowników posiadających zaawansowaną wiedzę z zakresu nowych technologii. Poszukiwane będą także osoby potrafiące dynamicznie reagować na wyzwania stawiane przez rynek i potrzeby Klientów, chociażby w obszarze sprzedaży, obsługi Klienta czy marketingu. Poza konkretną wiedzą z danego zakresu popyt jest i zawsze będzie na pracowników posiadających umiejętności w zakresie efektywnej komunikacji, pracy w zespole, zorientowanych na osiąganie zakładanych celów i otwartych na ciągłe zmiany. Jest to szczególnie kluczowe w tak dynamicznie rozwijającym się sektorze, jakim jest telekomunikacja.

*Mediana

Termin statystyczny używany m.in. w raportach płacowych. Jest to wartość dzieląca wszystkie dane na pół; lepiej niż średnia oddaje tendencję centralną wyników, jako że średnia może być zaburzona przez wyniki skrajne. Poniżej i powyżej mediany znajduje się dokładnie po 50% danych. Jeżeli np. mediana wynagrodzenia na danym wynosi 2000 PLN, to połowa firm na rynku płaci poniżej, a połowa powyżej 2000 PLN.

Pracuj.pl to wiodący polski serwis rekrutacyjny skierowany do specjalistów i menedżerów. Specjalizuje się w rekrutacji przez Internet oraz w kształtowaniu wizerunku pracodawców, wspierając firmy w pozyskiwaniu najlepszych kandydatów do pracy. Kandydatom dostarcza codziennie ponad 17 tysięcy oferty pracy od atrakcyjnych pracodawców, a także porady specjalistów dotyczące poszukiwania pracy, rozwoju kariery zawodowej oraz zdobywania dodatkowych kwalifikacji. Portal powstał w 2000r. i należy do Grupy Pracuj, będącej właścicielem wiodących marek na rynku rekrutacji on-line w Polsce i na Ukrainie. Pracuj.pl jest także członkiem-założycielem największego na świecie sojuszu niezależnych serwisów rekrutacyjnych The Network, zrzeszającego serwisy działające w ponad 70 krajach świata.

www.pracuj.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję