Znana sieć pizzerii kupiona przez polskich menadżerów

Popularna sieć pizzerii Telepizza została przejęta od hiszpańskiego właściciela przez menadżerów rozwijających w przeszłości amerykańską marką Subway. Kwoty transakcji nie ujawniono.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Transakcję przejęcia udziałów Telepizza Poland zrealizowano jeszcze w połowie ubiegłego roku ale Spółka dopiero teraz informuje o tym rynek. Nowymi właścicielami zostali Michał Igor Piasecki i Daniel Piekarski. Menadżerowie mają wieloletnie doświadczenie zarządzaniu siecią tzw. restauracji szybkiej obsługi. Przez wiele lat byli związani z amerykańską marką Subway - liczącą około 40 tysięcy lokali  sieć franczyzową działającą na całym świecie.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polacy-coraz-chetniej-zamawiaja-jedzenie-z-dowozem ##

Z końcem 2021 roku spółka Telepizza Poland zmieniła nazwę na T-pizza. W całej Polsce ma 65 lokali.

- W pełni świadomie i z dużą rozwagą podchodziliśmy do jakichkolwiek "informacyjnych fajerwerków" związanych z przejęciem od Hiszpanów udziałów w Telepizza Poland. Spółka wymagała głębokiej restrukturyzacji na poziomie finansowym jak i operacyjnym. Musieliśmy radykalnie obniżyć koszty uzyskania przychodów na poziomie całej sieci. Musieliśmy zoptymalizować logistykę, łańcuch dostaw i zatrudnienie. Dlatego dopiero teraz, kiedy udało nam się osiągnąć te cele, możemy odpowiedzialnie poinformować że marka Telepizza, teraz w strukturach spółki T-pizza, jest, będzie i jeszcze nie jednym zaskoczy na krajowym rynku - wyjaśnia Michał Igor Piasecki, prezes zarządu T-pizza, zarządczy marki Telepizza w Polsce.

Co dalej z marką Telepizza

Jak twierdzą nowi właściciele, historyczna obecność marki Telepizza w Polsce, jej rozpoznawalność oraz trwała oferta "to wartość którą trzeba podtrzymać na rynku".

Dlatego nie zamierzają rezygnować z dotychczasowego brandu Telepizza i franczyzowego modelu działalności. Utrzymują też, we wszystkich swoich restauracjach, dotychczasową ofertę, która w 80 proc. sprzedaży obejmuje cały wachlarz różnego rodzaju pizzy, zaś w pozostałych 20% - startery, sałatki, desery i napoje.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/pizza-hut-robot-bellabot-jak-dziala ##

Telepizza chce być liderem rynku food delivery

Spółka deklaruje też podtrzymanie swojego dotychczasowego, wiodącego modelu działalności, tj. realizacji dostaw pizzy do biur, mieszkań i domów w oparciu o zamówienia składane telefoniczne i online. Obecnie 75% sprzedaży realizowana jest w ten sposób.

"W tym zakresie Telepizza ma ambicje powrotu do pozycji lidera rynku food delivery w Polsce" - podano w komunikacie.

- Widzimy potencjał marki wynikający z jej historycznych dokonań i obecności rynkowej w Polsce ale przede wszystkim widzimy jej potencjał rozwojowy

- możliwość tworzenia nowych komplementarnych konceptów pozwalających poszerzyć obecną skalę sieci i ilość jej odbiorców. Elastyczność w zarządzaniu obecnymi i nowymi franczyzami, skuteczna i efektywna komunikacja z dotychczasową oraz pokoleniowo młodszą i najmłodszą grupą docelową, bardzo ostrożne ale zauważalne zmiany wizerunkowe, to wyzwania dla Telepizzy, które skutecznie zamierzamy wdrażać i teraz już systematycznie o tym rynek informować - dodaje Daniel Piekarski, v-ce prezes zarządu T-pizza.

Hiszpańska, obecnie już globalna sieć pizzerii Telepizza, powstała w Madrycie w 1988 roku. W Polsce, pod nazwą Telepizza Poland funkcjonuje od 1992 roku. W szczytowym okresie działalności miała u nas ponad 130 lokali i była uznawana za lidera rynku dostaw pizzy na telefon. O wycofaniu się Hiszpanów z naszego rynku i sprzedaży ich udziałów mówiło się już w 2018 roku. Potencjalnym nabywcą, wówczas 107 restauracji, miała być spółka AmRest do której w Polsce należą takie marki jak KFC czy Pizza Hut.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online