Kto rządzi w technologiach? Niezależny serwis wyżej od witryn dużych portali

Wśród serwisów o tematyce technologicznej i naukowej liderem zasięgowym pozostaje Telepolis, natomiast na dłużej przyciągają internautów sekcje o technologiach Interii i WP oraz Komputerswiat.pl. Sporo zmalała odwiedzalność Chip.pl.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Kto rządzi w technologiach? Niezależny serwis wyżej od witryn dużych portali

Według wyników badania Mediapanel w grudniu 2024 roku Telepolis.pl odwiedziło 4,95 mln użytkowników, czyli 16,65 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził tam średnio 2 minuty i 20 sekund.

Na początku ub.r. Telepolis został przejęty od Comperii przez spółkę Online Venture, która zapłaciła 9,6 mln zł. W drugiej połowie grudnia serwis został uruchomiony w nowej odsłonie, w której ma być publikowanych więcej autorskich treści.

Na dłużej niż Telepolis przyciągały internautów witryny z kolejnych miejsc w kategorii naukowo-technologicznej. Na Interii taka sekcja zanotowała 4,57 mln użytkowników, 15,35 proc. zasięgu oraz 5 minut i 29 sekund przeciętnego czasu korzystania, na WP.pl - 4,54 mln odwiedzających, 15,27 proc. zasięgu oraz 7 minut i 27 sekund spędzonych średnio przez każdego, zaś Komputerswiat.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 4,44 mln internautów, 14,92 proc. zasięgu oraz 5 minut i 8 sekund średniego czasu.

Google.com w tej kategorii odwiedziło 4,16 mln polskich użytkowników (13,99 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po minucie i 12 sekund. Elektroda.pl zanotowała 2,89 mln odwiedzających, 9,71 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 5 sekund średniego czasu korzystania, a Spidersweb.pl w kategorii naukowo-technologicznej – 2,68 mln użytkowników, 9 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 17 sekund średniego czasu.

Chip.pl odwiedziło 1,88 mln internautów (6,31 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 3 minuty i 11 sekund. Czołową dziesiątkę zamykają dwie witryny przejęte kilka lat temu przez Wirtualną Polskę Holding: Dobreprogramy.pl przyciągnęły 1,8 mln użytkowników (6,05 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na minutę i 5 sekund, zaś Benchmark.pl – 1,7 mln odwiedzających (5,71 proc. zasięgu), średnio na 2 minuty i 27 sekund.

grafika

Miesiąc do miesiąca Telepolis.pl stracił 280,7 tys. użytkowników (to 5,4 proc. w dół), a przeciętny czas spędzony przez każdego skrócił się o 17 sekund (10,8 proc.). W obu statystykach zmalały też wyniki Chip.pl: o 531,7 tys. odwiedzających (22 proc.) oraz 46 sekund przeciętnego czasu korzystania (19,4 proc.).

W części naukowo-technologicznej Interii ubyło 201,8 tys. internautów (4,2 proc.), zaś średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 18 sekund (5,8 proc.). Google.com w tej kategorii stracił 211,7 tys. użytkowników (4,8 proc.), a Spidersweb.pl – 392,4 tys. (12,8 proc.).

Natomiast na Komputerswiat.pl liczba internautów zwiększyła się o 100,1 tys. (2,3 proc.) przy spadku przeciętnego czasu korzystania o 40 sekund (11,5 proc.). Dobreprogramy.pl zyskały 331 tys. odwiedzających (22,5 proc.), a Benchmark.pl – 416,8 tys. (32,5 proc.). Przy czym w pierwszym serwisie średni czas korzystania zmalał o 10 sekund (8,5 proc.), a w drugim – o 8 sekund (5,2 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych