Telewizja dała sponsorom klubów T-Mobile Ekstraklasy promocję wartą 421 mln zł

Łączna wartość ekspozycji marek sponsorskich oraz partnerów klubów T-Mobile Ekstraklasy w polskich kanałach telewizyjnych w sezonie 2013/2014 wyniosła 421,4 mln zł, co zostało osiągnięte w wyniku ponad 121 tys. wystąpień logotypów sponsorskich - wynika z danych Pentagon Research.

km
km
Udostępnij artykuł:

Największą wartość mediową - ponad 56 mln zł - uzyskała Legia Warszawa. Stołeczny klub był najczęściej pokazywany przez kanały telewizyjne, a dużą zasługę w wysokości ekwiwalentu miały otwarte transmisje jego meczów prowadzone przez TVP.

Drugi Śląsk Wrocław wygenerował wartość 37 mln zł przy 9940 ekspozycjach marek związanych z drużyną. Tak wysoka wartość przy dopiero czwartej pod względem liczby ekspozycji została osiągnięta dzięki transmisjom spotkań drużyny prowadzonym przez telewizję Polsat.

grafika

Standardowe badanie Pentagon Research opiera się o monitoring wystąpień poszczególnych marek w stacjach TVP1, TVP2, TVP Info, TV Polonia, TVP Sport, TVN, TVN24, TVN Turbo, Polsat, Polsat Sport, Polsat Sport News, C+Sport, Nsport, C+Family i TV4. Monitorowane są programy sportowe (w tym wiadomości),w których pokazywane są imprezy polskie bądź z udziałem polskich sportowców. Notowane są marki eksponowane na polskich zawodnikach i polskie marki eksponowane na zagranicznych zawodnikach. Bez wyjątków monitorowani są główni sponsorzy imprez organizowanych w Polsce.

Wartość mediowa wyliczana jest w oparciu o średnie cpt dla monitorowanych stacji oraz średnią oglądalność programów tv, podczas których eksponowane były marki. Zliczane są tzw. ekspozycje efektywne, a więc takie, które są dobrze widoczne (wyraźne), trwają co najmniej 1 sekundę i nie są fragmentaryczne (min. 80% widoczności).

Liczba kontaktów jest sumą iloczynów wystąpień danej marki ze średnią liczbą oglądających program będący przedmiotem monitoringu. Wartość mediowa pokazuje szacunkowy koszt, jaki należałoby ponieść chcąc uzyskać podobne GRP z wykorzystaniem konwencjonalnej reklamy. Dane telemetryczne: Nielsen Audience Measurement.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu