TVN24 najchętniej oglądany o poranku, TVP1 na czele w prime-time

W jesiennej ramówce w godzinach porannych najchętniej oglądaną stacją telewizyjną w Polsce jest TVN24, a drugie miejsce zajmuje TVP Info. Liderem pasma popołudniowego jest Polsat, wieczornego - TVN, a nocnego - TVP1 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. - Takie dane nie powinny absolutnie dziwić. Są związane z naturalnym cyklem dnia przeciętnego widza - mówi nam Bartosz Zientek, prezes zarządu Media Context.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
TVN24 najchętniej oglądany o poranku, TVP1 na czele w prime-time

Od 1 września do 19 października 2023 roku w ujęciu całodobowym najchętniej oglądaną stacją wśród wszystkich widzów była telewizyjna Jedynka, której udział wyniósł 7,97 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajęła TVP2 (7,46 proc.), trzecie - Polsat (6,72 proc.), czwarte - TVN (6,68 proc.), piąte - TVN24 - 6,39 proc., a szóste - TVP Info (5,63 proc.).

TVN24 zdecydowanym liderem o poranku, na drugim miejscu TVP Info

W badanym okresie w porannym paśmie (od godz. 6.00 do 12.00) wyraźnym liderem rynku jest TVN24, który notuje SHR% na poziomie 9,77 proc. Drugą lokatę zajmuje konkurencyjne TVP Info, które ma 7,98 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kto-wygral-wybory-ogloszenie-wynikow-wybory-parlament-senat-2023-ogladalnosc,7169473771886209a ##

Dopiero na trzecim miejscu sklasyfikowany został najwyżej będący w rankingu kanał z tzw. „wielkiej czwórki” - TVP2 (6,84 proc.). Kolejne trzy miejsca należą do: Polsatu (6,82 proc.), TVP1 (6,49 proc.) i TVN (6,19 proc.).

- Takie dane nie powinny absolutnie dziwić. Są związane z naturalnym cyklem dnia przeciętnego widza. Rano ludzie poszukują informacji, dlatego włączają stacje informacyjne (portale internetowe notują podobne schematy) - ta prawidłowość została jeszcze bardziej wzmocniona przez okres przedwyborczy, który tylko nasilił poranny „głód informacyjny” w społeczeństwie - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Bartosz Zientek, prezes zarządu Media Context.

Polsat liderem popołudniu, TVN24 przed TVN

Popołudniu (od 12.00 do 19.00) liderem oglądalności w okresie od 1 września do 19 października 2023 roku był Polsat (7,98 proc.). Drugie miejsce zajęła TVP1 (7,85 proc.), a trzecia była TVP2 (7,55 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/grupy-tvp-na-czele-ogladalnosci-w-i-polroczu-grupy-16-49-i-16-59-nalezaly-do-tvn,7169501867910785a ##

Czwarte miejsce zajął informacyjny kanał TVN Warner Bros. Discovery (6,74 proc.), a oczko niżej uplasował się główny kanał komercyjnego nadawcy (5,26 proc.).

„Wielka czwórka” zajęła pierwsze cztery miejsca tylko w prime-time

W godzinach najwyższej telewizyjnej oglądalności (tzw. prime-time), tj. od 19.00 do 23.00 widzowie w badanym okresie najchętniej oglądali TVP1 (9,84 proc.). Następnie uplasowały się takie stacje, jak: TVN (8,96 proc.), TVP2 (8,54 proc.) i Polsat (6,08 proc.).

- W prime-time dominują stacje z tzw. „BIG4” z dwóch powodów: po pierwsze wtedy też na ich antenach mamy wieczorne pasmo informacyjne (po raz kolejny zaspakajamy ‘głód informacyjny” widza - tym raz jednak oczekuje on podsumowania wydarzeń danego dnia), po drugie w tym paśmie stacje wytaczają „najcięższe działa”, bo to wtedy przecież mamy premiery wszystkich nowości oraz stałych hitów - mówi Bartosz Zientek.

TVN24 i TVP Info w nocy przegrywają tylko z TVN

Ciekawie sytuacja wygląda w godzinach nocnych, tj. od 23.00 do 6.00. W tym paśmie wszystkie czołowe stacje mają wyraźnie niższe udziały niż w ujęciu całodobowym. Liderem jest TVN z 5,20 proc. udziału.

- Jak już przez główne anteny przetoczy się fala premier, widzowie zaczynają szukać tego co jest dla każdego najbardziej „naturalnym” kontentem i dlatego w godzinach nocnych widzimy większe rozmycie się udziałów stacji - analizuje ekspert. - Oczywiście taki układ wynika z układu ramówek poszczególnych stacji - (pisałem o tym kiedyś na LinkedIn) - i dopóki stacje z tzw. „BIG4” nie dokonają jakichś radykalnych zmian w ramówkach (np. usuwając pasmo informacyjne z głównej anteny) taki obraz będzie się utrzymywał - dodaje.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/propaganda-wiadomosci-prowadzacy-fakty-wydarzenia-wrzesien-2023-rok,7169477627070081a ##

Kolejne dwa miejsca zajmują stacje newsowe: TVN24 (5,06 proc.) oraz TVP Info (5,02 proc.), które w tym czasie pokazują głównie powtórkowe wydania audycji zrealizowanych w ciągu dnia.

Od czwartego do szóstego miejsca plasują się kolejno: TVP1 (4,88 proc.), Polsat (4,69 proc.) i TVP2 (4,62 proc.). Tuż za tymi stacjami znajduje się TV Puls (4,47 proc.).

grafika

Wśród widzów w grupie 16-49 w paśmie porannym liderem jest TVN (8,42 proc. udziału). Popołudniu pierwsze miejsca zajmuje Polsat (8,62 proc.), a w prime-time i w nocy - TVN (odpowiednio 10,64 proc. i 6,81 proc.). W ujęciu całodobowym pierwszy jest TVN z SHR% na poziomie 8,57 proc.

We wszystkich analizowanych pasmach pierwsze dwa miejsca zajmują wymiennie TVN i Polsat. Z kolei TVP2 i TVP1 plasują się od trzeciej do szóstej lokaty, tylko w prime-time nie przegrywają ze stacjami spoza „wielkiej czwórki”.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/programy-sniadaniowe-pytanie-na-sniadanie-lider-dzien-dobry-tvn,7169476758005889a ##

Biorąc pod uwagę stacje spoza „wielkiej czwórki” w paśmie 6.00-12.00 dobrze sobie radzą: TVN24 (6,74 proc.) i TVN7 (6,40 proc.). W godzinach popołudniowych dobre wyniki notują TVN7 (4,91 proc.) i TVN24 (4,13 proc.). Z kolei w nocy warto zwrócić uwagę na: TV Puls (5 proc.) i TTV (4,21 proc.).

- Swoją drogą ciekaw jestem, czy któryś nadawca kiedykolwiek odważy się na taki ruch, aby przekierować widza zainteresowanego pasmem informacyjnym w 100 proc. do stacji informacyjnej, a na głównej antenie spróbuje złapać innego widza - zastanawia się Bartosz Zientek, prezes zarządu Media Context.

grafika

Dane dla grupy 16-59.

grafika

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"