O zmianach w dokumencie Zasady Etyki Dziennikarskiej prezes Janusz Daszczyński rozmawiał w poniedziałek z członkami Komisji Etyki TVP. Komisja przedstawiła pisemne stanowisko w sprawie aktywności dziennikarzy pracujących dla TVP w internecie (chodzi o strony internetowe, blogi oraz takie media społecznościowe jak Facebook, Twitter czy Instagram). Podjęto również temat jednoznacznego uregulowania udziału osób związanych z TVP w reklamie i innych przedsięwzięciach komercyjnych.
Komisja zaproponuje konkretne zapisy, które mają znaleźć się w dokumencie. Po konsultacjach przedłoży je zarządowi spółki. Prezes Daszczyński zadeklarował, że zajmie się tymi zagadnieniami w pierwszej kolejności, bo propozycje Komisji Etyki są zbieżne z bliską mu wizją dziennikarstwa w telewizji publicznej.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/krzysztof-ziemiec-krytykowany-za-zartobliwe-zdjecie-a-la-andrzej-duda ##

Zbiór regulacji dotyczących aktywności dziennikarzy w mediach społecznościowych w 2012 roku wprowadziła Grupa TVN. Natomiast Telewizja Polsat wówczas informowała, że nie ma potrzeby regulowania tej kwestii.










