Pracownicy TVP z nowym intranetem. "Miejsce nabywania nowych kompetencji"

Telewizja Polska z początkiem czerwca uruchomiła dla swoich pracowników i współpracowników nowy intranet. Ma działać lepiej niż poprzednia wersja, która nie do końca sprawdzała się w okresie, kiedy wiele redakcji pracuje zdalnie.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Pracownicy TVP z nowym intranetem. "Miejsce nabywania nowych kompetencji"
fot. Jacek Kurski / screen "Wiadomości" z 11.10.2020

W intranecie można znaleźć informacje o pracy poszczególnych redakcji, ogłoszenia zamieszczane przez pracowników i współpracowników, porady i fora dyskusyjne do wymiany poglądów. Nie brakuje też praktycznych informacji, jak chociażby o menu w firmowych restauracjach, czy ofert specjalnych na wakacje. Poza TVP intranet posiada m.in. TVN Grupa Discovery.

Jacek Kurski chwali się nowym intranetem

O nowym intrancie poinformował pracowników sam prezes TVP Jacek Kurski. - Docierały do nas niepokojące sygnały, zwłaszcza w ostatnim czasie - gdy większość naszej telewizyjnej Załogi pracowała zdalnie - o brakach w funkcjonalnościach Intranetu, czy trudnościach w korzystaniu z niego. Uznaliśmy, więc za konieczne zapewnienie każdemu z Państwa dostępu online do naszej wewnętrznej sieci korporacyjnej. Poza tym, dynamiczna i nowoczesna Spółka, jaką jest Telewizja Polska, nie tylko wdraża innowacje na wielu płaszczyznach swojej działalności produkcyjnej, ale także z odwagą podejmuje się realizacji ambitnych celów związanych z rozwojem zaawansowanych technologii w obszarze komunikacji wewnętrznej. Tym bardziej, że efektywna i sprawna komunikacja jest podstawą sukcesu każdej organizacji, lepszej jakości jej pracy, a co najważniejsze - satysfakcji pracowników - napisał Kurski w e-mailu.

Platforma nabywania nowych kompetencji dla pracowników TVP

Z wcześniejszym intranetem występowały problemy podczas korzystania z niego zdalnie. Teraz ma być inaczej. Kurski zwrócił uwagę, że stworzenie nowej platformy nie było łatwe w czasie pandemii. - Chcę podkreślić, że nowy Intranet TVP to wynik wytężonej, wielomiesięcznej pracy dedykowanych temu zadaniu zespołów, za którą w imieniu Zarządu i kadry kierowniczej pragnę serdecznie podziękować. Jestem pod ogromnym wrażeniem efektu tego wyzwania technologicznego, zwłaszcza że zostało ono podjęte w niełatwym czasie pandemii. Jestem przekonany, że odnajdziecie się Państwo w tej nowej, przyjaznej użytkownikom, przestrzeni intranetowej, którą będziecie wykorzystywać do pozyskiwania cennej wiedzy, nabywania nowych kompetencji i wymiany doświadczeń; która będzie rozwijać się dla Was i dzięki Waszemu zaangażowaniu, do czego Wszystkich gorąco zachęcam - napisał prezes TVP.

2,04 mld zł dla TVP z abonamentu i rekompensaty

W ub.r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 330 mln zł do 3,04 mld zł, a koszty jej działalności zwiększyły się o 120 mln zł do 2,82 mld zł. Wpływy nadawcy z reklam i sponsoringu zmalały o 12 proc. do 740 mln zł, natomiast z abonamentu rtv i zeszłorocznej rekompensaty wyniosły 2,04 mld zł (to 584 mln zł więcej niż w 2019 roku).

Firma zanotowała 198 mln zł zysku netto, z czego ponad 188 mln zł zamierza przeznaczyć na kapitał zapasowy, a 9 mln zł - na premie dla pracowników.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvp-osrodki-regionalne-abonament-rekompensata-wydatki-2020-r,7170195697535105a ##

W 2019 roku firma osiągnęła wzrost przychodów o 16,7 proc. do 2,56 mld zł oraz 89 mln zł zysku netto. 57 proc. wpływów stanowiły środki abonamentowe wynoszące 1,459 mld zł, z czego 331,4 mln zł to opłaty abonamentowe, a 1,127 mld zł - zeszłoroczna rekompensata.

Liczba etatowych pracowników Telewizji Polskiej w ub.r. zwiększyła się o 95 do 2 825. Na wynagrodzenia firma przeznaczyła 513,27 mln zł, o 10,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Z zeszłorocznego zysku pracownikom zostanie wypłacone do podziału 17,8 mln zł brutto.

Tylko w pierwszej połowie ub.r. Telewizja Polska, głównie dzięki otrzymanej rekompensacie, zanotowała 936,5 mln zł zysku netto. Przychody spółki wyniosły 2,27 mld zł, z czego 1,8 mld zł pochodziło z abonamentu i rekompensaty abonamentowej, natomiast wpływy z reklamy spadły rok do roku o 21 proc.

1,71 mld zł z rekompensaty dla TVP w br.

Na mocy tegorocznej ustawy budżetowej rekompensata abonamentowa dla TVP, Polskiego Radia i regionalnych rozgłośni publicznych może wynieść do 1,95 mld zł. Środki mogą zostać przeznaczone przez nadawców wyłącznie na realizację misji publicznej.

W styczniu br. ustawę budżetową z przyjął Sejm, uchylając większość poprawek Senatu, m.in. wykreślenie zapisu o rekompensacie abonamentowej. Pod koniec miesiąca ustawa została podpisana przez prezydenta Andrzeja Dudę.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała, że z tegorocznej rekompensaty Telewizja Polska otrzyma w formie obligacji skarbowych 1,71 mld zł (minimalnie mniej niż przed rokiem), Polskie Radio - 125,91 mln zł (6,7 mln zł więcej niż w ub.r.), a rozgłośnie regionalne - 112,66 mln zł (6,6 mln zł mniej).

4 maja zarejestrowano kolejną transzę obligacji skarbowych, o wartości 350 mln zł, na potrzeby rekompensaty abonamentowej dla Telewizji Polskiej i Polskiego Radia. W połowie marca wyemitowano w tym celu papiery za 650 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+