Telewizja Polska z reklam przy igrzyskach olimpijskich zarobiła ok. 20 mln zł netto

Szacowane 20 mln zł przychodów reklamowych, do tego poprawa udziału w widowni, jaką w świetle marnej oferty konkurencji udało się uzyskać w trakcie igrzysk olimpijskich i być może lekkie ocieplenie wizerunku publicznego nadawcy wśród widzów to sukces na miarę możliwości publicznego nadawcy - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Maciej Niepsuj, buying director w MullenLowe MediaHub.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Telewizja Polska z reklam przy igrzyskach olimpijskich zarobiła ok. 20 mln zł netto
fot. Shutterstock.com

Dom mediowy MullenLowe MediaHub szacuje, że przychody netto TVP ze sprzedaży czasu reklamowego przy transmisjach z igrzysk olimpijskich w Rio de Janeiro wyniosą ok. 20 mln zł. Zdecydowana ich większość, czyli ok 18,5 mln zł to przychody wygenerowane przez emisje reklam i billboardów sponsorskich w telewizji, natomiast pozostałe 1,5 mln zł to część przypadająca na internet.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/io-rio-2016-najchetniej-ogladane-w-tvp2-mecze-siatkowki-hitami-60-mln-zl-z-reklam-liderem-aflofarm ##

Czy to dużo i czy publiczny nadawca może być ze swoich przychodów zadowolony? - Jeżeli nasze estymacje nie odbiegają za bardzo od rzeczywistości to moim zdaniem taki poziom przychodów można uznać za co najmniej satysfakcjonujący - mówi Maciej Niepsuj, buying director w MullenLowe MediaHub. Zwraca uwagę, że igrzyska olimpijskie to nie jest wydarzenie na którym się zarabia. Wysokich kosztów związanych z licencją (ok. 45 mln zł) oraz kosztami obsługi transmisji nie można pokryć przychodami z reklam, ponieważ w przeciwieństwie do mistrzostw w piłce nożnej tutaj sponsorzy i reklamodawcy nie pchają się drzwiami i oknami - uzasadnia Niepsuj.

Dodaje, że igrzyska olimpijskie to miks wielu, niekoniecznie tych najbardziej popularnych dyscyplin sportowych, dodatkowo w przypadku Rio rozgrywanych w godzinach nocnych. To nie przekłada się na bardzo wysokie oglądalności, co oczywiście powoduje właśnie takie a nie inne zainteresowanie reklamodawców samymi igrzyskami. - Oczywiście mecze naszych reprezentantów w siatkówce, lekkiej atletyce czy też piłce ręcznej stanowią tutaj wyjątek, niemniej patrząc całościowo na sprzedaż czasów i reklamodawców, którzy przy transmisjach się pojawiali widać, że nie były to kampanie „olimpijskie”, ale w zdecydowanej większości części regularnych aktywności marketerów - podkreśla Maciej Niepsuj w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp1-liderem-w-4-a-polsat-w-16-49-i-16-59-transmisje-z-rio-2016-hitami-tygodnia ##

MullenLowe MediaHub szacuje, że wydatki reklamowe dotyczące igrzysk, poniesione przez sponsorów imprezy oraz polskich reprezentacji  i sportowców, wyniosły ok. 4,5-5 mln zł,  z czego blisko połowa przypadła na kampanie sponsorskie.

- Czy biorąc pod uwagę powyższe Rio było sukcesem TVP? - zastanawia się szef buyingu w MullenLowe MediaHub. - Szacowane 20 mln zł plus poprawa udziału w widowni, jaką w świetle marnej oferty konkurencji udało się uzyskać w trakcie igrzysk, plus być może lekkie ocieplenie wizerunku publicznego nadawcy wśród widzów to moim zdaniem sukces na miarę możliwości. Tak jak 11 medali naszej reprezentacji w Rio - podsumowuje Maciej Niepsuj.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska