Telewizja Puls z 214 mln zł wpływów i 27 mln zł zysku, ma 126 mln zł w obligacjach i na koncie

W ub.r. Telewizja Puls osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 1,5 proc. do 213,78 mln zł, z czego zdecydowana większość pochodziła z reklam. Firma zanotowała 27,1 mln zł zysku netto, liczy, że spadek rynku reklamy telewizyjnej wskutek epidemii koronawirusa zostanie osłabiony przez wzrost oglądalności jej stacji - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Telewizja Puls z 214 mln zł wpływów i 27 mln zł zysku, ma 126 mln zł w obligacjach i na koncie
Dariusz Dąbski, prezes Telewizji Puls

W sprawozdaniu finansowym Telewizji Puls podano, że jej przychody ze sprzedaży czasu reklamowego zwiększyły się o 1,4 proc. - z 203,64 do 206,58 mln zł, a ze sponsoringu - o 6,4 proc., z 6,48 do 6,89 mln zł.

Natomiast przychody z SMS-ów zwiększyły się z 4 do 14 tys. zł, a te określone jako pozostałe zmalały z 406 do 299 tys. zł.

Telewizja Puls jest nadawcą dwóch stacji dostępnych w naziemnej telewizji cyfrowej. Według danych Nielsen Audience Measurement w ub.r. udział TV Puls w rynku oglądalności zwiększył się z 3,4 do 3,5 proc., a Puls2 - z 1,88 do 1,91 proc. Brokerem reklamowym obu kanałów jest TVN Media.

grafika

Przychody krajowe nadawcy zwiększyły się z 210,28 do 213,45 mln zł, a z zagranicy - zmalały z 378 do 336 tys. zł.

W sprawozdaniu firmy zwrócono uwagę, że według danych Publicis Groupe w ub.r. wartość całego rynku reklamy telewizyjnej zmalały o 26,8 mln zł (0,6 proc.) do 4,371 mld zł. Był to pierwszy spadek tego rynku od 2013 roku.

grafika

61 mln zł na rozwój oferty programowej

Koszty operacyjne Telewizji Puls zwiększyły się o 644 tys. zł (0,4 proc.) do 178,61 mln zł. Wydatki na usługi obce poszły w górę z 61,52 do 69,36 mln zł, na podatki i opłaty - z 14 do 15,93 mln zł, na wynagrodzenia - z 11,27 do 11,32 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 1,99 do 2,09 mln zł. W firmie pracowało 86 osób.

Za to koszty amortyzacji zmalały z 78,51 do 70,95 mln zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 9,82 do 8,15 mln zł.

W ub.r. nakłady Telewizji Puls na niefinansowe aktywa trwałe (czyli głównie licencje do programów, seriali i filmów oraz własne produkcje) wyniosły 61,38 mln zł, a rok wcześniej było to 56,94 mln zł.

- Telewizja Puls nieustanie pracuje nad uatrakcyjnieniem oferty programowej. W tym celu współpracuje z największymi wytwórniami filmowymi takimi jak: Walt Disney, NBC Universal, Warner Bros, Viacom, Colgems Productions, a także polskimi dystrybutorami filmowymi takimi jak Kino Świat’ i Monolith Films - wyliczono w sprawozdaniu.

Zysk na kapitał zapasowy, 126 mln zł w obligacjach i na rachunkach

Nieznacznie poprawiły się wskaźniki rentowności Telewizji Puls. Zysk sprzedażowy poszedł w górę z 32,69 do 35,17 mln zł, zysk operacyjny - z 29,28 do 33,44 mln zł, zysk brutto - z 33,38 do 34,13 mln zł, a zysk netto - z 27,03 do 27,1 mln zł.

Jedynym właścicielem firmy jest jej prezes Dariusz Dąbski. Zeszłoroczny zysk spółki zdecydował się przeznaczyć na jej kapitał zapasowy.

W ciągu roku znacząco wzrosły aktywa finansowe nadawcy - ze 116,11 do 128,68 mln zł. Jednocześnie zmieniła się ich struktura: wartość środków na rachunkach zmalała z 84,52 do 28,47 mln zł, a inwestycji w obligacje zwiększyła się z 29,87 do 98,2 mln zł. W ub.r. z odsetek firma miała 2,33 mln zł wpływów odsetkowych, wobec 1,42 mln zł rok wcześniej.

Firma nie ma żadnych zobowiązań z kredytów czy obligacji. W ciągu roku jej kapitały własne poszły w górę z 220,77 do 247,87 mln zł.

grafika

Negatywny wpływ epidemii ma być osłabiony wzrostem oglądalności

W sprawozdaniu z działalności Telewizji Puls, datowanym na koniec marca, Dariusz Dąbski krótko odniósł się do konsekwencji gospodarczych epidemii koronawirusa. - Spółka oczekuje negatywnego wpływu obecnej sytuacji związanej z epidemią Covid-19 na rynek reklamy. Może to wiązać się z ograniczeniem budżetów reklamowych i/lub przesuwaniem komunikacji marketingowej na przyszłe okresy, a także możliwym ogólnym pogorszeniem sytuacji gospodarczej - stwierdził.

Zaznaczył, że ten wpływ będzie osłabiany przez rosnącą oglądalność TV Puls i Puls2. Według danych Nielsen Audience Measurement w maju br. udział tego pierwszego kanału w rynku oglądalności wzrósł rok do roku z 3,27 do 3,62 proc., a drugiego - z 1,88 do 2,21 proc.

- Wśród innych zewnętrznych czynników ryzyka negatywnie wpływających na działalność Telewizji Puls należy wymienić ogólne warunki gospodarcze takie jak wzrost PKB, dynamika sprzedaży, stopa bezrobocia, inflacja czy w wskaźnik ufności konsumenckiej - wyliczył prezes firmy.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/w-optymistycznym-scenariuszu-rynek-reklamowy-w-polsce-spadnie-w-tym-roku-o-7-3-proc,7170528700856449a ##

Dąbski zapowiedział, że Telewizja Puls planuje na br. nowe seriale fabularno-dokumentalne oraz programy rozrywkowe

- Pozytywny wpływ na wyniki Spółki będzie miała także duża efektywność kosztowa oraz ustawiczna praca nad poprawą oferty programowej poprzez planowanie jej w sposób pozwalający na pozyskanie nowych widzów oraz utrzymanie przywiązania dotychczasowej widowni. Spółka planuje także dalszy wzrost zasięgu technicznego naszego drugiego kanału: Puls 2 - opisał.

W poniższej tabeli wszystkie kwoty są w tys. zł

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?