W rzeczywistości, lato może okazać się owocnym sezonem zarówno dla małych, lokalnych, jak i dla większych firm. Najlepszym sposobem, aby pozyskać nowych klientów jest poszerzenie horyzontów o możliwości jakie dają nam media społecznościowe i marketing mobilny. Poniżej kilka sprawdzonych sposobów.
- Oferta mobile
Dobrze skonstruowana oferta mobile dociera do klienta zarówno w formie wiadomości tekstowej, jak i obrazkowej. Niejednokrotnie odsyła do strony www, fanpage’a lub aplikacji która pozwala uzyskać szczegółowe informacje. Prawdopodobnie klienci, którzy przebywają na wakacjach nie posługują się laptopami – jest to właściwie jedyny moment kiedy mogą od nich odpocząć. Inna sytuacja dotyczy telefonów komórkowych i tabletów. Te urządzenia turyści mają zwykle pod ręką. Jeśli znajdą tam informację o produkcie/usłudze która wyda się im interesująca, nie pozostaną bezczynni.

- Pinterest i Instagram
Komunikacja wykorzystująca motywy graficzne oraz znaki Internetu tzw. „hashtagi” przynosi ogrom korzyści, zarówno dla przedsiębiorcy, jak i klienta. Obraz jest nośnikiem najbardziej wartościowej informacji w przypadku produktu. Można dzięki niemu ukazać jego zalety, atrakcyjność i sposób użytkowania. Idealnym pomysłem jest zachęcenie potencjalnych klientów do dzielenia się i rozprzestrzeniania informacji dotyczącej zakupionego produktu. Portale społecznościowe są wręcz zaprojektowane do tego typu aktywności. Ważnym punktem jest również estetyka zdjęć wychodzących bezpośrednio od producenta. W tym przypadku nieodzowne okazują się filtry, które każdej fotografii nadadzą odpowiedni, wakacyjny wydźwięk.
- Letnie sporty
Promocje marketingowe nawiązujące do emocji, które budzą letnie rywalizacje to doskonały sposób do pozyskania nowych klientów. Niejeden miłośnik wakacyjnej rywalizacji doceni starania marki, która idąc z duchem czasu zapewni mu dodatkowej rozrywki. Fantastyczne rezultaty dają różnego rodzaju konkursy i zabawy, a także wszelkie akcje będące nawiązaniem do popularnych letnich aktywności.

- Demografia
Gwarantem dotarcia do klientów z informacją rozprzestrzenianą dzięki urządzeniom przenośnym jest zwracanie uwagi na demografię. Wg Outspoken Media, 23% kobiet i jedynie 16% mężczyzn korzysta z telefonów komórkowych w celu szybkiego zdobycia informacji o kuponach rabatowych. Równocześnie, aż 47% przedstawicielek płci pięknej z chęcią przekaże informacje dotyczące swojego położenia w zamian za korzystną ofertę. Warto zatem kierować komunikaty do kobiet, które wręcz oczekują interesujących informacji we właściwym czasie i właściwym miejscu.
Przy odrobinie doświadczenia i wyobraźni, dopasowanie komunikacji marketingowej do wakacyjnej pory roku może przynieść przedsiębiorstwom wielu nowych klientów – radzi Kamila Szwagiel, Project Manager GRUPA 365NET. – Ważne jest jednak swobodne podejście. Firmy które bombardują konsumentów wiadomościami osiągają odwrotny od zamierzonego skutek. Pamiętajmy, wypoczęty klient to zadowolony klient. Dajmy mu zatem trochę luzu.

dostarczył
infoWire.pl











