Temu z kolejnym rekordem. Które serwisy i aplikacje odwiedzamy najczęściej? (Mediapanel z sierpnia)

W sierpniu 2024 roku platforma Temu osiągnęła swój kolejny rekordowy zasięg w Polsce. Grupa Wirtualna Polska miała więcej użytkowników niż Grupa Ringier Axel Springer Polska, a najdłużej korzystano z witryn Grupy Google i Meta Platforms.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Temu z kolejnym rekordem. Które serwisy i aplikacje odwiedzamy najczęściej? (Mediapanel z sierpnia)
Reklama sklepu Temu, fot. materiały prasowe

Według badania Mediapanel w sierpniu 2024 roku serwisy i aplikacje internetowe Grupy Google odwiedziło 28,83 mln użytkowników, czyli 96,6 proc. wszystkich internautów w Polsce. Każdy spędził tam średnio 21 godzin, 12 minut i 55 sekund. Miesiąc wcześniej wydawca zanotował 28,69 mln odwiedzających, 96,61 proc. zasięgu oraz 20 godzin, 50 minut i 26 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Na ponad 20 godzin każdego użytkownika przyciągały w sierpniu jeszcze witryny i aplikacje Meta Platforms (bez klasyfikowanego osobno WhatsAppa). Odwiedziło je 25,9 mln polskich internautów (co dało 96,79 proc. zasięgu), spędzając średnio po 21 godzin, 23 minuty i 25 sekund. Natomiast z TikToka skorzystało 13,76 mln użytkowników (46,11 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 17 godzin, 55 minut i 20 sekund.

Dwóch wydawców tradycyjnych zanotowało ponad 20 mln odwiedzających. Grupa Wirtualna Polska przyciągnęła 20,41 mln internautów, każdego średnio na 2 godziny, 15 minut i 53 sekundy, zaś Grupa Ringier Axel Springer Polska - 20,13 mln użytkowników, każdego przeciętnie na godzinę, 54 minuty i 24 sekundy.

Nieco poniżej pułapu 20 mln użytkowników znalazła się Grupa Polsat- Interia, której witryny i aplikacje odwiedziło 19,12 mln internautów, a każdy spędził średnio godzinę, 13 minut i 10 sekund.

Temu ponad 3 mln użytkowników za Grupą Allegro

Wśród wydawców e-commerce liderem jest Grupa Allegro, do której należą głównie Allegro, Allegro Lokalnie i Ceneo. W sierpniu przyciągnęła 18,83 mln internautów, każdego średnio na godzinę, 45 minut i 36 sekund.

Z kolei azjatycką platformę Temu, zapewniającą cały ruch Grupie Whaleco, odwiedziło 15,67 mln polskich użytkowników, spędzając średnio po 44 minuty i 9 sekund. Witryna śrubuje swoje rekordy w naszym kraju: w lipcu pierwszy raz przekroczyła pułap 15 mln odwiedzających (miała ich 15,19 mln), a w pierwszych miesiącach br. notowała ich ponad 14 mln (w styczniu 14,92 mln).

W Mediapanelu łączną liczbą internautów w Polsce oszacowano w sierpniu na 29,6 mln, a tych korzystających z sieci codziennie średnio na 25,3 mln. Miesiąc wcześniej było to odpowiednio 29,7 i 25,1 mln.

grafika

Onet przed WP.pl, na komputerach ponad 8 godzin na Netfliksie

Google.com odwiedziło w sierpniu 26,81 mln polskich internautów, spędzając średnio po godzinie, 22 minuty i 43 sekundy.

Na dłużej przyciągały użytkowników dwa polskie portale. Onet.pl zanotował 15,72 mln użytkowników oraz godzinę, 40 minut i 23 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a WP.pl - 15,23 mln internautów oraz godzinę, 47 minut i 18 sekund przeciętnego czasu.

grafika

Tylko na komputerach Grupa Google ma ogromną przewagę zasięgową nad konkurentami. W sierpniu zanotowała 20,29 mln polskich użytkowników oraz 6 godzin, 6 minut i 13 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez każdego, podczas gdy zajmująca drugą pozycję Meta Platforms miała 11, 24 mln odwiedzających oraz 4 godziny, 21 minut i 13 sekund średniego czasu korzystania.

Z kolei na Netfliksie każdy z 2,69 mln polskich internautów spędził średnio 8 godzin, 24 minuty i 35 sekund.

grafika

Na Google.com na komputerach zajrzało 19,18 mln polskich użytkowników, spędzając przeciętnie po godzinie, 18 minut i 58 sekund. Natomiast przeglądarkowy YouTube zanotował 12,17 mln odwiedzających oraz 7 godzin, 52 minuty i 42 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a analogiczna wersja Facebooka - 10,31 mln użytkowników oraz 4 godziny, 33 minuty i 3 sekundy przeciętnego czasu.

grafika

Na smartfonach i tabletach TikTok przyciąga polskich internautów na podobnie długo witryny i aplikacje wydawców z samej czołówki. W zeszłym miesiącu odwiedziło go 13,03 mln użytkowników, z których każdy spędził średnio 18 godzin, 52 minuty i 47 sekund.

Dłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego osiągnęła jedynie Meta Platforms (20 godzin, 49 minut i 37 sekund), a nieco krótszy - Grupa Google (18 godzin, 16 minut i 46 sekund).

grafika

Na przeglądarkowym YouTubie każdy z 12,47 mln użytkowników w mobile’u spędził średnio 2 godziny, 4 minuty i 24 sekundy. Zaś Google.com przyciągnęło 21,95 mln internautów, Onet.pl -  14,76 mln, a WP.pl i Interia.pl - prawie po 14 mln.

grafika

Prawie 10 mln Polaków korzysta z aplikacji Temu

Wśród aplikacji mobilnych czołową dziesiątkę niezmiennie tworzą te należące do Grupy Google i Meta Platforms. Z aplikacji Google skorzystało 24,22 mln polskich internautów, spędzając średnio po godzinie, 19 minut i 11 sekund.

Poziom 20 mln użytkowników przekroczyły jeszcze aplikacje Facebook (21,03 mln) i Messenger (20,08 mln). W aplikacji TikToka każdy z 10,5 mln internautów spędził przeciętnie aż 23 godziny, 25 minut i 16 sekund.

Z kolei aplikacja temu miesiąc do miesiąca osiągnęła wzrost z 9,24 do 9,78 mln użytkowników.

grafika

Wśród aplikacji mobilnych audytowanych w Mediapanelu zdecydowanym liderem bez zmian jest Allegro, które w sierpniu jako aplikacja przyciągnęło 8,02 mln internautów, każdego średnio na 2 godziny, 4 minuty i 6 sekund.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele