Ten Square Games podwoił przychody i zysk, już 85 proc. wpływów z „Fishing Clash”

W ub.r. produkująca gry mobilne firma Ten Square Games osiągnęła wzrost wpływów o 109,1 proc. do 241,13 mln zł oraz zysku netto z 36,47 do 76,38 mln zł. Hitowa gra „Fishing Clash” przyniosła 206,5 mln zł przychodów, a na jej marketing wydano 63,26 mln zł. Firma testuje trzy nowe gry oraz szykuje kolejną.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Ten Square Games podwoił przychody i zysk, już 85 proc. wpływów z „Fishing Clash”
Maciej Popowicz

Ten Square Games wydaje swoje gry w modelu free-to-play: są darmowe, natomiast za wiele atrybutów w nich należy płacić. Właśnie mikropłatności przynoszą firmie zdecydowaną większość wpływów - w ub.r. było to 228,07 mln zł, co stanowiło 94,3 proc. całości przychodów, wobec 105,03 mln zł i 90,2 proc. rok wcześniej.

Wpływy z reklam w grach wzrosły z 5,97 do 10,13 mln zł, a ich udział zmalał z 5,1 do 4,2 proc.

grafika

Największym hitem Ten Square Games pozostaje „Fishing Clash”. Przychody z tej gry poszły w górę rok do roku z 88,76 do 206,5 mln zł, a ich udział w łącznych płatnościach uzyskanych przez firmę - z 76,2 do 85,4 proc.

- Przychody „Fishing Clash” cały czas się zwiększają i przekraczają obecnie poziom 28 mln zł miesięcznie. Gra jest stale rozwijana i dodajemy do niej nowe elementy, zarówno zwiększające możliwości zabawy dla graczy, jak i poprawiające monetyzację - komentuje Maciej Popowicz, prezes Ten Square Games.

Natomiast wpływy z „Let’s Fish” zmalały z 16,45 do 15,21 mln zł (a ich udział z 14,1 do 6,3 proc.), a z „Wild Hunt” zwiększyły się z 4,88 do 9,63 mln zł (ich udział spadł 4,2 do 4 proc.).

grafika

W czwartym kwartale ub.r. wpływy z „Fishing Clash” wyniosły rekordowe 67,93 mln zł, wobec 34,83 mln zł rok wcześniej i 57,9 mln zł kwartał wcześniej. Z gry w czwartym kwartale ub.r. korzystało średnio 1,85 mln użytkowników miesięcznie, natomiast w pierwszym i trzecim kwartale ub.r. było to prawie 2 mln.

grafika

Wpływy z „Let’s Fish” w czwartym kwartale ub.r. wyniosły 4,2 mln zł, o 680 tys. zł mniej niż rok wcześniej. Gra w ostatnich dwóch latach traci popularność - w pierwszym kwartale 2018 roku korzystało z niej miesięcznie średnio 823,1 tys. internautów, a w czwartym kwartale ub.r. - 384,6 tys.

grafika

56 proc. wpływów z Androida, 30 proc. z iOS

Płatności uzyskane przez Ten Square Games od Google’a, producenta systemu mobilnego Android, zwiększyły się rok do roku z 62,93 do 136,45 mln zł, a ich udział z 54 do 56,4 proc. Natomiast w przypadku Apple i iOS nastąpił wzrost z 29,57 do 72,42 mln zł i z 25,4 do 29,9 proc. udziału.

grafika

Przychody firmy osiągnięte w Ameryce Północnej wzrosły ponad dwukrotnie (z 47,74 do 101,17 mln zł), a w Europie prawie dwukrotnie (z 49,16 do 96,43 mln zł).

Jeszcze większa dynamika była w przypadków wpływów w Azji - poszły w górę z 12,69 do 32,94 mln zł.

grafika

65 mln zł na marketing

Koszty operacyjne Ten Square Games wyniosły w ub.r. 158,6 mln zł, wobec 71,93 mln zł rok wcześniej.

Wydatki na usługi obce poszły w górę z 63,62 mln zł do 144,98 mln zł, a na wynagrodzenia - z 5,95 do 9,41 mln zł.

grafika

Koszty prowizji wzrosły z 30,14 do 66,5 mln zł, natomiast nakłady marketingowe - z 24,03 do 64,67 mln zł. Z tej drugiej puli prawie całość przeznaczono na „Fishing Clash”.

grafika

Zysk operacyjny Ten Square Games zwiększył się z roku na rok z 44,31 do 84,58 mln zł, a zysk netto - z 36,47 do 76,38 mln zł.

grafika

Ten Square Games testuje trzy nowe gry

Maciej Popowicz w liście do akcjonariuszy poinformował, że w drugiej połowie ub.r. Ten Square Games wprowadziła do fazy soft launch trzy nowe gry: skierowane do kobiet „Flip This House” i „SoliTales” oraz grę myśliwską „Hunting Clash”.

- Obecnie wprowadzamy poprawki, ulepszenia i nowe elementy. Decyzje o hard launch będą zależeć od osiąganych KPI - jeśli będą satysfakcjonujące, to gry w swoim czasie zadebiutują na całym świecie. Na tym etapie jednak nie chciałbym podawać dokładniejszych terminów. Z kolei mająca w zeszłym roku soft launch gra golfowa została po pierwszych testach skierowana z powrotem do fazy produkcyjnej – zdecydowaliśmy, że warto dalej w nią inwestować, potrzeba jednak całkowitej przebudowy mechaniki i oprawy graficznej - dodał Popowicz w komunikacie prasowym.

Firma zamierza też ciągle rozwijać „Fishing Clash”. - Cały czas mamy pomysły jak tę grę uatrakcyjniać i rozwijać poprzez zoptymalizowane live-opsy, czy też poszerzanie funkcjonalności. Bardzo dużo uwagi poświęcamy też nowym tytułom w fazie soft launch - raczej nie w najbliższym czasie, ale docelowo mogą one całkowicie zmienić obraz spółki i jej wyników - zaznaczył prezes Ten Square Games.

Firma podwoiła w ub.r. swój zespół. - Z początkiem 2020 roku przenieśliśmy siedzibę do nowego, znacznie większego i bardziej nowoczesnego biura. Początek 2020 roku to dalsze skupienie się na wzmacnianiu zespołu o nowych profesjonalistów i otwarcie całkiem nowego biura projektowego w Warszawie, które da nam możliwość rozbudowy pipeline nowych produktów - zapowiedział Popowicz.

Będą przejęcia?

Prezes Ten Square Games zaznaczył, że firma analizuje branżę gier free to play pod kątem ewentualnych przejęć lub wspólnych przedsięwzięć. - Nie wykluczamy w najbliższym czasie połączenia sił z zewnętrznym zespołem deweloperskim lub spółką, jeżeli da nam to perspektywę skorzystania z ciekawych synergii biznesowych - zaznaczył Maciej Popowicz.

Ten Square Games od maja 2018 roku jest notowana na rynku głównym warszawskiej giełdy. W poniedziałek na koniec sesji za akcję spółki płacono 253 zł, co daje kapitalizację w wysokości 1,83 mld zł. Przez ostatni miesiąc kurs firmy zmalał o 13,9 proc., podczas gdy indeks WIG stracił w tym okresie 31,7 proc.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+