Ten Square Games w czasie epidemii śrubuje wyniki: rekordowe wpływy i budżet marketingowy „Fishing Clash”

Producent gier mobilnych Ten Square Games w zeszłym kwartale osiągnął wzrost przychodów rok do roku z 45,3 do 95,02 mln zł oraz zysku netto z 10,35 do 35,34 mln zł. 84,68 mln zł pochodziło z mikropłatności w „Fishing Clash”. Tylko w kwietniu wpływy z gry wyniosły ok. 43,7 mln zł, a nakłady na jej marketing - 19,2 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Przychody Ten Square Games z mikropłatności zwiększyły się z 43,32 mln zł w pierwszym kwartale ub.r. do 91,57 mln zł w zeszłym kwartale, a ich udział w łącznych wpływach firmy wzrósł o 0,8 pkt proc. do 96,5 proc.

Natomiast przychody reklamowe zwiększyły się z 1,13 do 2,46 mln zł i stanowiły 2,6 proc. całkowitych wpływów o 0,1 pkt proc. więcej niż przed rokiem.

grafika

W hitowy „Fishing Clash” gra 2,9 mln użytkowników

Wyniki Ten Square Games rosną skokowo od kilku kwartałów dzięki sukcesowi gry „Fishing Clash”. W minionym kwartale wpływy z mikropłatności w niej wyniosły 84,68 mln zł, wobec 37,52 mln zł rok wcześniej.

Z kolei wpływy z „Let’s Fish” zmalały rok do roku z 4,09 do 3,87 mln zł, a z „Wild Hunt” zwiększyły się z 2,44 do 3,54 mln zł.

grafika

W zeszłym kwartale „Fishing Clash” zapewniło 98,2 proc. wpływów Ten Square Games z mikropłatności, o 6,3 pkt proc. więcej niż rok wcześniej.

Natomiast „Let’s Fish” i „Wild Hunt” zanotowały spore spadki udziału.

grafika

W „Fishing Clash” w minionym kwartale grało w ciągu miesiąca średnio 2,89 mln użytkowników, wobec 1,99 mln rok wcześniej.

Liczba takich graczy korzystających z „Let’s Fish” zmalała z 499,8 do 378 tys., a z „Wild Hunt” wzrosła z 843,8 tys. do 1,29 mln.

grafika

Na marketing Ten Square Games wydał w zeszłym kwartale 19,12 mln zł, wobec 15,48 mln zł rok wcześniej. Prawie całość tej puli poszła na „Fishing Clash” (wzrost z 15,06 do 18,26 mln zł), a nakłady na marketing innych tytułów niż „Fishing Clash” i „Wild Hunt” zwiększyły się z 44,4 do 534,2 tys. zł.

grafika

Ten Square Games korzysta na izolacji społecznej

W związku z ograniczeniem życia społecznego z powody epidemii koronawirusa Ten Square Games zdecydował się w kwietniu mocno zwiększyć nakłady marketingowe dotyczące „Fishing Clash” - do 19,2 mln zł, wobec maksymalnie 7,5 mln zł miesięcznie we wcześniejszym okresie.

- Monitoring bieżącego performance pozyskiwanych kohort użytkowników wskazywał na lepszą niż w poprzednich miesiącach rentowność pozyskanego ruchu. W związku z tym podjęto decyzję o dynamicznym skalowaniu wydatków marketingowych począwszy od połowy marca 2020 roku - uzasadniono w sprawozdaniu firmy.

W efekcie wpływy z mikropłatności w „Fishing Clash” wyniosły w kwietniu rekordowe 43,7 mln zł, podczas gdy w marcu było to 31,7 mln zł, a w lutym 28,5 mln zł. Natomiast w pierwszej połowie maja na marketing gry przeznaczono 4,8 ml dolarów.

- Powyższe działania są związane z niespotykanym dotąd zjawiskiem przetasowania na rynku reklamowym spowodowanym globalną sytuacją związaną z epidemią COVID-19. Grupa nie jest w stanie przewidzieć jak długo taka anomalia potrwa - przyznano w sprawozdaniu Ten Square Games.

grafika

- Na dziś nadal nie odczuwamy negatywnych aspektów sytuacji związanej z koronowirusem. Nasi pracownicy pracują zdalnie, życie firmy toczy się normalnie. W Chinach cały czas czekamy na certyfikację gry „Fishing Clash” - jesteśmy w stałym kontakcie z naszym chińskim partnerem Netease oraz chińskim regulatorem. Obecnie nie osiągamy istotnych przychodów z rynku chińskiego - stwierdził w komunikacie prasowym Arkadiusz Pernal, wiceprezes Ten Square Games.

Wpływy głównie od użytkowników Androida w Europie i Ameryce Północnej

W minionym kwartale przychody Ten Square Games w mikropłatność od użytkowników systemu Android należącego do Google wyniosły 53,17 mln zł, wobec 26,36 mln zł rok wcześniej.

Ich udział w łącznych przychodach zmalał z 58,2 do 56 proc., ponieważ jeszcze mocniej poszły w górę wpływy od użytkowników iOS - z 12,06 do 33,05 mln zł (ich udział wzrósł z 26,6 do 34,8 proc.).

grafika

Przychody firmy z mikropłatności w Europie zwiększyły się rok do roku z 19,06 do 39,27 mln zł, a w Ameryce Północnej - z 18,84 do 38,25 mln zł.

Oba regiony zanotowały spadek udziału, bo w Azji wpływy poszły w górę z 5,19 do 12,87 mln zł, a ich udział z 11,5 do 13,6 proc.

grafika

Zysk operacyjny Ten Square Games wyniósł z zeszłym kwartale 37,55 mln zł, a zysk netto - 35,34 mln zł, wobec odpowiednio 12,29 i 10,35 mln zł rok wcześniej.

Oba wyniki były nieco lepsze niż w czwartym kwartale ub.r., kiedy firma przy 78,3 mln zł przychodów osiągnęła 34,37 mln zł zysku operacyjnego i 34,83 mln zł zysku netto.

grafika

Ten Square Games z nowym prezesem i rekordową kapitalizacją

W drugiej połowie kwietnia zapowiedziano, że Maciej Popowicz, współzałożyciel i jeden z głównych akcjonariuszy Ten Square Games, niebawem odejdzie z funkcji prezesa zastąpi go Maciej Zużałek, poprzednio w radzie nadzorczej spółki. Tę zmianę zatwierdziło w zeszłym tygodniu walne zgromadzenie akcjonariuszy firmy.

Ten Square Games w maju 2018 roku zadebiutował na warszawskiej giełdzie. Kurs spółki zaczął mocno rosnąć w połowie ub.r. Tylko od początku stycznia poszedł w górę z ok. 210 zł (wtedy kapitalizacja spółki wynosiła ok. 1,5 mld zł) do rekordowych 539 zł w poniedziałek na koniec sesji, mimo krótkiego załamania w połowie marca.

Przy obecnym kursie kapitalizacja Ten Square Games to 3,9 mld zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"