Testa Communications z 453 tys. zł zysku. 71 proc. przychodów z Zimowego Narodowego

Agencja marketingowa Testa Communications w ub.r. zanotowała spadek przychodów o 0,6 proc. do 14,54 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 538,7 do 453,1 tys. zł. 71 proc. przychodów firmy jest z obsługi projektu Zimowy Narodowy.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Testa Communications z 453 tys. zł zysku. 71 proc. przychodów z Zimowego Narodowego

W ub.r. 71,1 proc. przychodów przyniosła agencji Testa Communications obsługa projektu Zimowy Narodowy - lodowiska na stadionie PGE Narodowy. 20,6 proc. pochodziło ze sprzedaży krajowej usług public relations, a 8,3 proc. z najmu.

Agencja podkreśla, że Zimowy Narodowy to jej autorski projekt, realizowany w okresie zimowym o 2013 roku. Firma odpowiada za jego kompleksową obsługę marketingową, m.in. pozyskiwanie sponsorów i organizację eventów w ramach projektu. W zeszłym sezonie zimowym lodowisko odwiedziło ok. 600 tys. osób.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/pge-narodowy-stadion-wyniki-2019-rok-rekordowe-wplywy-wskutek-epidemii-niewyobrazalna-skala-ryzyk,7170495041791617a ##

Klientami Testa Communications są też m.in. Eleven Sports (w zakresie public relations), Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego - Państwowy Zakład Higieny (w zakresie dgitalu) oraz Polskie Towarzystwo Wakcynologii (też w digitalu),

Wydatki operacyjne agencji zwiększyły się w ub.r. o 1,8 proc. do 14,1 mln zł. Nakłady na usług obce poszły w górę z 9,83 do 11,32 mln zł, a na wynagrodzenia - z 1,37 do 1,57 mln zł.

Natomiast wydatki na zużycie materiałów i energii zmalały z 949,9 do 833,5 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 1,41 mln zł do 77,8 tys. zł.

Zmalał zysk

Przy niewielkim spadku wpływów i wzroście kosztów operacyjnych pogorszył się zysk sprzedażowy Testa Communications: z 786,8 do 444,6 tys. zł. Natomiast dzięki wzrostowi innych przychodów operacyjnych z 4 do 486,2 tys. zł zysk operacyjny zwiększył się z 781,5 do 901,2 tys. zł.

Koszty finansowe agencji poszły w górę ze 146,2 do 269,8 tys. zł, a zapłacony podatek dochodowy - z 98,3 do 181,6 tys. zł. W konsekwencji zysk brutto zmalał z 637,1 do 634,8 tys. zł, a zysk netto - z 538,8 do 453,1 tys. zł.

W sprawozdaniu firma zaznaczyła, że w ub.r. zgodnie z nowymi przepisami płaciła podatek w wysokości 19 proc., a nie jak wcześniej 9 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/agencje-pr-zarobki-z-honorariow-w-2019-roku-ranking-msl-i-h-k-strategies-komunikacja-plus-na-czele-top16,7170499425073281a ##

Wskutek epidemii odwołano eventy

98 proc. udziałów agencji ma jej prezes Katarzyna Ziemska, a 2 proc. - Ewa Ostrowska. Na początku sierpnia podczas walnego zgromadzenia zdecydowały, że zeszłoroczny zysk netto spółki zostanie przeznaczony na pokrycie wcześniejszych strat.

W sprawozdaniu Testa Communications poinformowała, że „z uwagi na pandemię gromadzi środki finansowe, w celu zabezpieczenia płynności finansowej w roku 2020”.

Agencja zaznaczyła, że w związku z obostrzeniami sanitarnymi odwołano lub przełożono na czas nieokreślony wszystkie akcje eventowe. Spółka zapowiedziała, że „planuje utrzymać zatrudnienie oraz wypracowane zyski na podobnym poziomie co w roku 2019”.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"