The Dust sprzedał nowe akcje ze 1,8 mln zł. W br. przy 963 tys. zł wpływów miał 400 tys. zł straty

Produkująca gry mobilne i wideo firma The Dust sprzedała trzem inwestorom 225 tys. swoich nowych akcji za 1,8 mln zł. W trzech kwartałach br. spółka zanotowała wzrost wpływów o 47 proc. do 962,9 tys. zł, a jej strata netto zmalała z 465,8 do 400,4 tys. zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W komunikacie giełdowym podano, że 225 tys. akcji The Dust z serii E zostało objętych przez trzech inwestorów w cenie 8 zł za sztukę.

- Co oznacza pozyskanie przez Spółkę środków pieniężnych w wysokości 1,8 mln zł (kwota brutto, która zostanie pomniejszona o koszty emisji). Objęcie przedmiotowych akcji nastąpi za wkłady pieniężne (przelewy bankowe) - opisano.

- Jesteśmy zadowoleni, że w tak krótkim czasie udało nam się pozyskać kapitał w pełnej zaplanowanej kwocie, mimo obecnie trudnego i bardzo wymagającego rynku kapitałowego. Świadczy to o tym, że inwestorzy, którzy współpracują z nami przy realizowanych projektach, wierzą również w naszą długofalową strategię - skomentował Jakub Wolff, prezes The Dust.

The Dust od kwietnia ub.r. jest notowany na bocznym rynku NewConnect warszawskiej giełdy. W ofercie pierwotnej inwestorzy objęli 220 tys. walorów spółki po 12 zł, co zapewniło jej ok. 2,7 mln zł. W wtorek na koniec sesji kurs firmy wynosił 9,60 zł, co dawało kapitalizację w wysokości 14,6 mln zł

Głównymi akcjonariuszami firmy są agencja marketingowa Me & My Friends i producent gier T-Bull, przed rejestracją serii E ich udział w kapitale (składającym się z 1,48 mln akcji) wynosił odpowiednio 40,54 i 20,08 proc., a w głosach na walnym zgromadzeniu - 57,69 i 14,29 proc.

The Dust szykuje pięć gier, m.in. na podstawie powieści Piekary

Firma The Dust produkuje gry wideo na komputery, konsole i urządzenia mobilne. Wiosną br. podpisała umowę pisarzem Jackiem Piekarą dotyczącą produkcji gry wideo i mobilnej opartej na jego cyklu powieści fantasy (tzw. Cyklu Inkwizytorskim) o inkwizytorze Mordimerze Madderdinie. W lipcu pozyskała 3 mln zł od inwestora na realizację gry, podała też, że projekt będzie kosztował ok. 7 mln zł. Natomiast we wrześniu poinformowała, że gra będzie mieć tytuł „I, the Inquisitor”, jej fabuła będzie mieć nieliniowy przebieg, a gracze będą mogli wybierać różne emocje dla swoich postaci.

Pod koniec października podpisała list intencyjny z PerpGames.com dotyczący współpracy przy wydaniu jej gier „Frankenstein: Beyond The Time” na PlayStation VR i „Together” na Nintendo Switch. Oba tytuły mają ukazać się w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Ponadto The Dust pracuje nad dodatkowymi 4 grami o budżecie ok. 300 tys. zł.

Firma produkuje też gry na zlecenie reklamowców, w dorobku ma m.in. Kapsel Run!”, „Kapsel Run 2 Challenge” i „Gry Kubusia” dla Grupy Maspex oraz gry edukacyjne dla Urzędu Transportu Kolejowego.

Na początku sierpnia przedstawiła swoją zaktualizowaną strategię na lata 2019-2022. Zapowiedziała dywersyfikację ryzyka poprzez produkcję własnych gier w ramach trzech specjalizacji: wysokobudżetowej gry „I, the Inquisitor”, wielu średniobudżetowych gier w modelu premium w celu wydawania co najmniej kilku własnych gier rocznie na różne platformy, w szczególności symulatorów na PC (dywersyfikacja portfolio, rozpoczęcie produkcji w 2019 roku, pierwsze premiery zaplanowano na 2020 rok) oraz gier na zlecenie.

Ma to zapewnić firmie dywersyfikację źródeł przychodów („przychody z gier tworzonych na zlecenie, przychody z wydawania własnych gier, dotacje, przychody z gier tworzonych na podstawie umów koprodukcyjnych z inwestorami, umowy z wydawcami” - wyliczono).

The Dust zapowiedział też zwiększanie liczby zespołów pracowników i rozbudowę obecnych oraz wprowadzenie programu motywacyjnego dla pracowników i współpracowników opartego o akcje spółki.

400 tys. zł straty przy 963 tys. zł wpływów

W trzech kwartałach br. przychody The Dust zwiększyły się rok do roku z 655,7 do 962,9 tys. zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych z 1,18 do 1,45 mln zł strata operacyjna poszła w górę z 466,9 do 488 tys. zł. Dzięki wzrostowi wpływów finansowych z 1,6 do 88,5 tys. zł strata netto zmalała z 465,8 do 400,4 tys. zł.

Natomiast tylko w minionym kwartale firma zanotowała 296,1 tys. zł wpływów i 199,5 tys. zł straty netto, wobec 229,1 tys. zł przychodów i 150,2 tys. zł straty netto rok wcześniej.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online