W I kwartale br. spółka The New York Times Company zanotowała wzrost cyfrowych subskrybentów dziennika „NYT” o 139 tys., co oznacza o 25,5 proc. więcej odbiorców płacących za treści online niż rok wcześniej. W sumie liczba użytkowników posiadających abonament internetowy osiągnęła poziom 2,8 mln.
W raportowanym okresie przychody wydawcy wzrosły rok do roku o 3,8 proc. do kwoty 414 mln dol., a do 260 mln (wzrost o 7,5 proc.) zwiększyły się przychody pochodzące z płatnych subskrypcji. Podawany przez spółkę zysk operacyjny osiągnął 55,5 mln, więcej rok do roku o 10 proc.
W I kwartale br. NYT zanotował 6-proc. spadek przychodów pochodzących z segmentu reklamy cyfrowej. W podawanym okresie przychody z tego źródła osiągnęły 46,7 mln dol., co stanowi 37 proc. wszystkich wpływów reklamowych wydawcy.

Mark Thompson, dyrektor wykonawczy The New York Times Company w komunikacie zapowiedział, że przychody z reklamy online mogą wykazać tendencję spadkową także w II kwartale br., zaś na ścieżkę wzrostu to źródło finansowania spółki powinno powrócić w II połowie br.











