Threads straciła 20 proc. aktywnych użytkowników

Liczba codziennych aktywnych użytkowników aplikacji Threads (Meta) spadła o około 20 proc. we wtorek i środę w porównaniu z sobotą. Średni czas spędzony przez użytkownika na platformie skrócił się o 50 proc., z 20 minut do 10 minut.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

CNBC, powołując się na dyrektora zarządzającego Sensor Tower, Anthony'ego Bartolacciego poinformowała, że liczba codziennych aktywnych użytkowników nowej sieci społecznościowej Threads spadła o około 20% we wtorek i środę w porównaniu z sobotą, a średni czas spędzony przez użytkownika na platformie skrócił się o połowę  - z 20 minut do 10 minut.

- Te wczesne wyniki sugerują, że pomimo szumu wywołanego podczas premiery, Threads ma przed sobą długą drogę, aby zadomowić się w życiu większości użytkowników mediów społecznościowych – powiedział Bartolacci.

Według niego wsparcie Meta oraz integracja z Instagramem prawdopodobnie sprawiają, że Threads jest bardziej popularna niż inne usługi, ale wymaga to bardziej przekonującej propozycji wartości niż tylko „Twitter, ale bez Elona Muska”.

Dane z podobnej sieci, firmy zajmującej się analizą danych cyfrowych, pokazują podobne trendy. Pomiędzy szczytem 7 lipca a 11 lipca br. liczba codziennych aktywnych użytkowników Threads na telefonach z Androidem na całym świecie spadła o ponad 25 proc. Firma nie zakończyła jeszcze kalibracji swojego modelu na podstawie danych z iOS.

Zaangażowanie użytkowników Threads maleje

Wyniki badania Podobneweb wskazują również, że skrócił się czas korzystania z aplikacji: z około 20 minut odnotowanych 6 lipca do nieco ponad 8 minut 10 lipca.

- W ciągu weekendu zauważyliśmy pewien spadek zaangażowania, a w poniedziałek szacujemy, że Threads miał 36,6 miliona aktywnych użytkowników na Androidzie  — powiedział David Carr, starszy menedżer ds. analityki w sieci. Dodał, że zainteresowanie aplikacją było początkowo bardzo duże, ale nie wszyscy użytkownicy zaczęli odwiedzać Threads tak często, jak inne portale społecznościowe.

The Verge poinformował, że użytkownicy opublikowali ponad 95 milionów wiadomości i 190 milionów polubień w ciągu pierwszego dnia po uruchomieniu.

Chociaż Threads jest wciąż w powijakach, to naturalne, że boom subskrybentów ustępuje, gdy użytkownicy odkrywają nową usługę i ustalają, czy społeczność i poruszane przez nią tematy są dla nich odpowiednie - zauważa CNBC.

Według rzecznika Meta, firma koncentruje się na zapewnieniu stabilności sieci społecznościowej, wprowadzaniu nowych funkcji i dalszym ulepszaniu usługi w nadchodzących miesiącach. Według CEO Marka Zuckerberga wzrost liczby abonentów do 100 milionów był organiczny, a nie był wynikiem promocji.

Meta uruchomiła konkurencyjną wobec Twittera aplikację Threads 6 lipca br. Jest teraz dostępna do pobrania w ponad 100 krajach, w tym w USA, Wielkiej Brytanii, Australii, Kanadzie i Japonii.

Według dyrektora generalnego Meta, Marka Zuckerberga, w ciągu pierwszych dwóch dni po uruchomieniu aplikacji Threads zarejestrowało się 70 milionów użytkowników .

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max