Mniej polskich internautów na Instagramie i TikToku. Zyskują Facebook i Reddit

Facebook w styczniu osiągnął wzrost odwiedzalności, przyciągał każdego polskiego użytkownika średnio na prawie 16 godzin. Spadki liczby odwiedzających zanotowały natomiast Instagram i TikTok, na tym drugim internauta spędzał przeciętnie niemal 18 godzin. Z polskich platform w czołówce jest jedynie Wykop.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Mniej polskich internautów na Instagramie i TikToku. Zyskują Facebook i Reddit

W styczniu br. Facebooka, jako stronę www i aplikację mobilną, odwiedziło 24,79 mln polskich internautów, zapewniając 83,44 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 15 godzin, 59 minut i 45 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowana przez Wirtualnemedia.pl.

Na prawie dwie godziny dłużej przyciągał każdego odwiedzającego TikTok. 13,55 mln użytkowników (45,61 proc. zasięgu) spędziło na nim przeciętnie po 19 godzin, 56 minut i 15 sekund. Nieco więcej polskich użytkowników od TikToka przyciągnął Instagram - 13,91 mln (co dało 46,82 proc. zasięgu), każdego średnio na 5 godzin, 9 minut i 51 sekund.

Ze Snapchata korzystało 4,97 mln internautów (16,73 proc. zasięgu), spędzając średnio po 2 godziny, 57 minut i 9 sekund. Platforma X, działająca dalej w domenie twitter.com, przyciągnęła 9,06 mln użytkowników (30,49 proc. zasięgu), przeciętnie na godzinę, 15 minut i 45 sekund.

Wykop przyciąga na dłużej niż Reddit

Ponad pół godziny każdy odwiedzający korzystał średnio z dwóch platform. Pinterest zanotował 6,76 mln użytkowników, 48 minut i 47 sekundy spędzonych przeciętnie przez każdego oraz 22,75 proc. zasięgu, a Wykop - 2,47 mln internautów, 8,3 proc. zasięgu oraz równe 39 minut średniego czasu korzystania.

LinkedIna odwiedziło 4,57 mln polskich internautów (15,38 proc. zasięgu), spędzając średnio po 14 minut i 31 sekund, a platformę Reddit - 2,76 mln użytkowników (9,3 proc. zasięgu), korzystając średnio przez 15 minut i 10 sekund.

Z kolei blogi funkcjonujące w domenie Blogspot.com zanotowały 4,27 mln odwiedzających, 14,39 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 39 sekund przeciętnego czasu korzystania.

grafika

W porównaniu z grudniem Facebook zyskał 429,6 tys. użytkowników (to 1,8 proc. w górę), a średni czas spędzonych przez każdego wydłużył się o 23 minuty i 7 sekund (czyli 2,5 proc). Dzięki temu Facebook zwiększył przewagę zasięgową nad Instagramem i TikTokiem. Ten pierwszy zanotował spadek liczby użytkowników o 181,8 tys. (1,3 proc) oraz wzrost przeciętnego czasu korzystania o 7 minut i 12 sekund (2,4 proc.), a ten drugi - spadek o 241,5 tys. odwiedzających (1,7 proc.) i wzrost przeciętnego czasu o 37 minut i 33 sekundy (3,6 proc.).

Więcej polskich internautów na X, LinkedInie i Reddicie

W górę obie statystyki poszły nie tylko na Facebooku. Platformę X odwiedziło 352 tys. internautów więcej niż w grudniu, każdy spędził minutę i 29 sekund dłużej (to wzrosty o 4 i 2 proc.). LinkedIn osiągnął wzrost o 366,4 tys. użytkowników (8,7 proc.) oraz 2 minuty i 29 sekund przeciętnego czasu korzystania (20,6 proc.), a Reddit - o 341,7 tys. użytkowników (14,1 proc.) oraz 4 minuty i 5 sekund (36,8 proc.) średniego czasu.

Na Pintereście przy niewielkim wzroście liczby odwiedzających (o 39 tys., czyli 0,6 proc.) przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 2 minuty i 49 sekund (5,5 proc.).

Snapchat stracił 150,3 tys. użytkowników (2,9 proc.), ale średni czas korzystania wydłużył się o 16 minut i 42 sekundy (10,4 proc.), a Wykop zanotował wzrost o 122,1 tys. internautów (5,2 proc.) i spadek przeciętnego czasu o minutę i 6 sekund (2,7 proc.). Z kolei blogi na platformie Blogspot straciły 109,5 tys. użytkowników (2,5 proc.) i 34 sekundy średniego czasu (13,4 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji