TikTok nagradza po raz kolejny. W 4 kategoriach zgłoszenia oceni wymagające jury

Trwają zgłoszenia do czwartej edycji konkursu "TikTok Ad Awards", w którym nagrodzone zostaną najciekawsze i najbardziej skuteczne kreacje oraz kampanie z całego świata przeprowadzone na TikToku. Rywalizacja odbędzie się w czterech kategoriach tematycznych oraz jednej głównej "Greatest TikTok". Zwycięzców z poszczególnych regionów będziemy poznawać od 31 października do 11 grudnia. Dlaczego warto zgłosić się do konkursu?

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:
TikTok nagradza po raz kolejny. W 4 kategoriach zgłoszenia oceni wymagające jury
TikTok Ad Awards 2025

TikTok na dobre zagościł jako medium w działaniach wielu marek. Szczególnie tych, których celem jest dotarcie do pokolenia alfa oraz z. Nie jest medium łatwym dla reklamodawców ze względu na profil użytkowników oraz ich zachowania. Użytkownicy TikToka są bowiem bardzo wymagający, wbrew pozorom nie lubią tracić czasu, a to sprawia, że masz dosłownie ułamek sekundy, aby zdobyć ich uwagę. Potem czeka marketerów jeszcze trudniejsza misja utrzymania tej uwagi oraz ewentualnego podjęcia kolejnej akcji.

Również rola TikToka w Polsce bardzo dynamicznie się zmieniała przez ostatnie lata o czym szerzej mówi Małgorzata Szulc, digital growth director z WPP Media, jurorka w konkursie TikTok Ad Awards.

– TikTok początkowo był postrzegany jako narzędzie rozrywki dla młodszych pokoleń Polaków – naśladowanie trendów, udział w wyzwaniach czy humorystyczne, krótkie filmy nie dla wszystkich reklamodawców wydawały się dobrą przestrzenią do prowadzenia kampanii. W ostatnich latach platforma przeszła ogromną rewolucję, zarówno jeśli chodzi o profesjonalizację treści tam publikowanych, jak i produktów reklamowych, które udostępnia – komentuje Małgorzata Szulc.

TikTok sprawdza się w całym lejku sprzedażowym

TikToka można wykorzystać do budowania wizerunku, zwiększenia rozpoznawalności marki, ale też do sprzedaży swoich produktów oraz usług. Wszystko zależy od naszych potrzeb oraz celów.

Temu założeniu odpowiadają też kategorie w konkursie TikTok Ad Awards. Nagroda "Greatest Branding" przyznawana jest markom, które wykorzystały serwis najlepiej do wsparcia górnej części lejka. "Greatest Performance" to natomiast nagroda dla tych kampanii, które osiągnęły między innymi najlepszy zwrot z inwestycji.

– Obecnie TikTok dociera już do ponad 15 milionów użytkowników w Polsce, z czego blisko 80 proc. to osoby do 44 roku życia – wyjaśnia Małgorzata Szulc. – To doskonałe miejsce na realizację celów z każdego etapu lejka sprzedażowego, od zasięgu, aż po sprzedaż. Kluczem jest dobór odpowiednich typów kampanii, narzędzi oraz kreacji reklamowych natywnych dla tego kanału – dodaje jurorka TikTok Ad Awards 2025.

Nagrodzone zostaną też kampanie w kategorii "Greatest Creative" (liczy się kreacje, które zostały stworzone specjalnie pod TikToka) oraz "Greatest Impact" (efektywność działań płatnych oraz organicznych). Oczywiście wśród zgłoszeń ze wszystkich powyższych kategorii zostanie wyłoniony zwycięzca w kategorii "Greatest TikTok".

– Każda kategoria w TikTok Ad Awards prezentuje unikalne i znaczące wyzwania – uważa Jakub Ignaczak, CDO CPD w L'oreal i jednocześnie jeden z jurorów konkursu.

– "Greatest Branding" wymaga innowacji, aby marka wyróżniła się i zbudowała rozpoznawalność w dynamicznym środowisku. "Greatest Performance" koncentruje się na mierzalnych, dolnych etapach lejka sprzedażowego, co wymaga precyzyjnej strategii i optymalizacji. "Greatest Creative" stawia na kompleksową i spójną obecność, łącząc płatne i organiczne treści, co jest niezwykle trudne do utrzymania. Z kolei "Greatest Impact" testuje zdolność marek do generowania realnego wpływu społecznego, co wymaga wrażliwości i autentyczności. W efekcie, każda kategoria jest wymagająca na swój sposób, testując różne aspekty mistrzostwa w marketingu na TikTok – podsumowuje Jakub Ignaczak.

Kolejna Jurorka konkursu, Beata Magdziarz, CDO w Havas Media zdradziła, którą z kategorii uważa za najbardziej wymagającą.

– To kategoria "Greatest Impact". Tu nie wystarczy tylko świetny pomysł i kreatywne wykorzystanie formatu, trzeba jeszcze pokazać realny wpływ na ludzi i społeczności. Łączy ona kreatywność z odpowiedzialnością i strategicznym podejściem. To ogromne wyzwanie, bo marki muszą udowodnić, że potrafią połączyć rozrywkę i angażującą narrację z prawdziwą wartością społeczną. A to wymaga zarówno odwagi, jak i bardzo świadomej strategii – dodaje jurorka.

W 2024 roku Komputronik zdobył nagrodę w kategorii "Greatest Performance", a Lidl Polska w "Greatest Creative". W poprzednich edycjach 2022 oraz 2023 nagrody otrzymali również m.in. Rossmann Polska, Maspex czy firma CCC.

Jednak należy się liczyć z faktem, że z każdą kolejną edycją konkursu konkurencja jest coraz większa i przede wszystkim bardziej kreatywna. Co z drugiej strony jeszcze bardziej powinno zachęcić do sprawdzenia tego w jaki sposób realizujemy strategię swojej marki na TikToku.

Dlaczego warto brać udział w TikTok Ad Awards?

Zapytaliśmy przedstawicieli jury dla kogo jest konkurs TikTok Ad Awards i dlaczego warto zgłosić do niego swoje kampanie.

– Do wysłania zgłoszeń zachęcałbym każdego, kto wierzy w potęgę innowacyjnej komunikacji na TikTok - przekonuje Jakub Ignaczak.

- Konkurs jest otwarty dla szerokiego grona podmiotów – od reklamodawców, przez agencje kreatywne, mediowe, strategiczne, aż po te sprzedażowe. Każdy, kto wnosi unikalne i innowacyjne podejście do marketingu, ma realną szansę na sukces. Wygrana w konkursie to nie tylko prestiżowe wyróżnienie, ale i potwierdzenie najwyższych standardów w branży. Dla marek i agencji to wzmocnienie wiarygodności, globalne uznanie i otwarte drzwi do nowych możliwości biznesowych. To dowód, że świadomość celu połączona z kreatywnością jest receptą na sukces w cyfrowym świecie – dodaje juror.

– Jako że mamy do czynienia z konkursem organizowanym przez TikTok, ważne będzie wykorzystanie produktów oferowanych przez platformę, prawidłowo dobranych biorąc pod uwagę strategię kampanii – podpowiada zgłaszającym swoje projekty jurorka Małgorzata Szulc.

– Warto będzie również pochwalić się kreacją, która w przypadku TikToka jest jednym z kluczowych elementów determinujących powodzenie działań – dodaje jurorka.

Do wygrania oprócz statuetki czy dedykowanego oznaczenia są również fundusze, które można przeznaczyć na kolejne kampanie na TikToku. Na dodatkowe benefity wygranej zwraca uwagę Beata Magdziarz.

– Wygrana w konkursie to nie tylko prestiż i rozpoznawalność, ale też silny sygnał dla rynku, że marka naprawdę rozumie współczesną komunikację. To może przełożyć się na większą rozpoznawalność, zaufanie konsumentów i nowe szanse biznesowe – mówi jurorka.

Zgłoszenia należy wysyłać do 24 września. Oceniać będzie je 19 doświadczonych ekspertów, w tym dyrektor wydawniczy Wirtualnych Mediów Michał Mańkowski.

Współpraca sponsorowana z marką TikTok

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów