Grupa Wirtualna Polska i Allegro przed RASP, ponad doba na TikToku (Mediapanel z października)

W październiku serwisy i aplikacje Grupy Wirtualna Polska i Grupy Allegro miały więcej użytkowników niż platformy Grupy Ringier Axel Springer Polska. Spory wzrost osiągnęły witryny Grupy ZPR Media, a w aplikacji TikToka średni czas korzystania przekroczył 24 godziny.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według wyników badania Mediapanel w październiku br. serwisy i aplikacje Grupy Google odwiedziło 28,88 mln użytkowników, czyli 96,8 proc. wszystkich polskich internautów, spędzając średnio po 6 godzin, 44 minuty i 55 sekund. Miesiąc wcześniej Grupa Google zanotowała 28,86 mln użytkowników, 97,19 proc. zasięgu oraz 6 godzin, 43 minuty i 32 sekundy przeciętnego czasu korzystania.

Na drugim miejscu pozostaje YouTube (w październiku miał 26,7 mln odwiedzających, 89,5 proc. zasięgu oraz 19 godzin, 24 minut i 10 sekund średniego czasu korzystania), a na trzecim - przeglądarkowy Facebook (22,69 mln użytkowników, 76,04 proc. zasięgu oraz 4 godziny i 16 sekund spędzonych średnio przez odwiedzającego). Pod względem przeciętnego czasu korzystania YouTube jest zdecydowanym liderem.

Na czwartą pozycję wskoczyła Grupa Wirtualna Polska dzięki wzrostowi liczby użytkowników z 22,04 do 22,34 mln i zasięgu z 74,23 do 74,87 proc. Natomiast średni czas spędzony przez odwiedzjącego nieznacznie zmalał - z 2 godzin, 35 minut i 23 sekund do 2 godzin, 32 minut i 17 sekund. Natomiast Grupa Allegro osiągnęła wzrost liczby odwiedzających z 22,04 do 22,24 mln i zasięgu z 74,26 do 74,55 proc.

Obaj wydawcy wysunęli się nad Grupę Ringier Axel Springer Polska, w której liczba internautów zwiększyła się słabiej - z 22,04 do 22,12 mln przy minimalnym spadku średniego czasu korzystania (o 3 sekundy, do 2 godzin, 8 minut i 49 sekund).

W dół Grupa OLX i TVN, Grupa ZPR Media ze wzrostem

Grupa OLX, do której oprócz OLX należą otoMoto i otoDom, zanotowała spadek liczby odwiedzających z 18,09 do 17,59 mln i zasięgu z 60,94 do 58,94 proc., natomiast przeciętny czas korzystania zwiększył się z godziny, 43 minut i 11 sekund do godziny, 45 minut i 37 sekund.

W serwisach i aplikacjach Grupy TVN liczba internautów zmniejszyła się z 14,23 do 13,13 mln, zasięg - z 47,93 do 44,01 proc., a średni czas spędzony przez internautę wydłużył się z godziny, 4 minut i 40 sekund do godziny, 12 minut i 5 sekund. Z czołowej dwudziestki wypadła Grupa Eurozet, która we wrześniu miała 9,46 mln użytkowników, 31,87 proc. zasięgu oraz 5 minut i 5 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Za to Grupa ZPR Media osiągnęła wzrost z 15,96 do 16,71 mln użytkowników i średniego czasu korzystania z 19 minut i 48 sekund do 21 minut i 47 sekund, a Grupa Polska Press - z 17,56 do 18,05 mln internautów i średniego czasu z 13 minut i 16 sekund do 14 minut i 26 sekund.

Prawie 30 mln internautów w Polsce

W ramach  badania łączną liczbę polskich internautów oszacowano na 29,7 mln, a tych korzystających z sieci codziennie - na 25,7 mln. Miesiąc wcześniej było to odpowiednio 29,7 i 25,5 mln.

grafika

Portal „Super Expressu” przed Fakt.pl

Google.com zanotowało w październiku 27,7 mln użytkowników, 92,83 proc. zasięgu oraz godzinę, 54 minuty i 21 sekund przeciętnego czasu korzystania (wobec 27,69 mln internautów, 93,27 proc. zasięgu oraz godzinę i 56 minut średniego czasu miesiąc wcześniej), a Google.pl - 10,36 mln użytkowników, 34,72 proc. zasięgu oraz 30 minut i 42 sekundy średniego czasu (we wrześniu było to 10,28 mln internautów, 34,63 proc. zasięgu oraz 34 minuty i 4 sekund średniego czasu).

Miesiąc do miesiąca kolejność nie zmieniła się na dziewięciu pierwszych miejscach. W tej grupie najdłuższy średni czas spędzony przez internautę osiągnął YouTube.com (6 godzin, 57 minut i 28 sekund). Na przeglądarkowy Facebooku przeciętny czas korzystania wydłużył się z 3 godzin, 51 minut i 49 sekund do 4 godzin i 16 sekund.

Portal „Super Expressu” SE.pl osiągnął wzrost liczby odwiedzających z 11,35 do 12,05 mln i średniego czasu korzystania z 7 minut i 46 godzin do 9 minut i 40 sekund. Dzięki temu wyprzedził m.in. Fakt.pl, na którym liczba internautów zmalała z 11,49 do 10,63 mln, a przeciętny czas korzystania wydłużył się nieznacznie - o 4 sekundy do 12 minut i 41 sekund.

grafika

Krócej na Onecie i WP.pl na komputerach

Na komputerach Grupa Google zanotowała spadek liczby użytkowników z 22,65 do 22,52 mln oraz średniego czasu korzystania z 2 godzin, 12 minut i 28 sekund do 2 godzin, 9 minut i 52 sekund.

Natomiast na YouTubie przy wzroście liczby internautów z 16,79 do 17,64 mln przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał z 8 godzin, 36 minut i 33 sekund do 8 godzin, 25 minut i 7 sekund.

grafika

Na Onet.pl na komputerach średni czas korzystania zmalał z 2 godzin, 10 minut i 55 sekund do 2 godzin, 6 minut i 23 sekund, a na WP.pl - z 2 godzin, 8 minut i 52 sekund do 2 godzin, 6 minut i 59 sekund.

Na OLX.pl przy spadku liczby użytkowników z 5,7 do 5,54 mln przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się z godziny, 7 minut i 59 sekund do godziny, 8 minut i 25 sekund. Na przeglądarkowym Insagramie liczba internautów zmniejszyła się z 5,56 do 5,33 mln, a średni czas korzystania z 19 minut i 56 sekund do 19 minut i 5 sekund.

Z kolei w przeglądarkowym Netfliksie przy wzroście z 4,73 do 5,16 mln przeciętny czas korzystania zmalał z 5 godzin, 56 minut i 50 sekund do 5 godzin, 55 minut i 58 sekund.

grafika

W mobile’u dłużej na YouTubie, WP.pl przed Onetem

Na smartfonach i tabletach serwisy i aplikacje Google zanotowały 26,21 mln użytkowników, 87,86 proc. oraz 5 godzin, 34 minuty i 32 sekundy przeciętnego czasu korzystania, wobec 26,15 mln internautów, 88,09 proc. zasięgu oraz 5 godzin, 30 minut i 29 sekund średniego czasu korzystania.

Natomiast na YouTubie przy wzroście liczby odwiedzających z 23,7 do 23,8 mln przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się 14 godzin, 31 minut i 20 sekund do 15 godzin, 31 minut i 52 sekund.

grafika

Google.com odwiedziło 21,77 mln internautów, spędzając średnio po 24 minuty i 7 sekund (wobec 21,83 mln użytkowników oraz 24 minut i 16 sekund przeciętnego czasu korzystania miesiąc wcześniej).

WP.pl osiągnęła wzrost liczby użytkowników z 15,98 do 16,06 mln (średni czas korzystania wydłużył się z 61 minut i 21 sekund do 62 minut i 29 sekund), dzięki czemu wyprzedziła Onet.pl, gdzie liczba odwiedzających zmalała z 16,09 do 15,91 mln (przeciętny czas korzystania wzrósł z 54 minut i 11 sekund do 54 minut i 24 sekund).

grafika

Na TikToku dłużej niż na YouTubie i Facebooku

Czołówkę aplikacji mobilnych niezmiennie tworzą te należące do Google’a i Meta Platforms. W aplikacji Google liczba użytkowników zwiększyła się z 24,04 do 24,25 mln, a średni czas spędzony przez każdego - z godziny, 32 minut i 58 sekund do godziny, 41 minut i 17 sekund.

W aplikacji YouTube’a przy spadku liczby internautów z 22,39 do 22,19 mln przeciętny czas korzystania zwiększył się z 15 godzin, 8 minut i 40 sekund do 16 godzin, 15 minut i 30 sekund, a aplikacja Facebooka zanotowała spadek z 21,96 do 21,67 mln użytkowników oraz wzrost średniego czasu korzystania z 15 godzin, 32 minut i 29 sekund do 16 godzin, 9 minut i 15 sekund.

W aplikacji Instagrama liczba odwiedzających zmalała z 11,28 do 10,84 mln, a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się z 5 godzin, 35 minut i 52 sekund do 6 godzin, 5 minut i 38 sekund, a w ta Netflixa osiągnęła wzrost z 9,01 do 9,19 mln użytkowników oraz z 4 godzin, 32 minut i 41 sekund do 4 godzin, 56 minut i 15 sekund średniego czasu korzystania.

Natomiast w aplikacji TikToka liczba odwiedzających zmniejszyła się z 10,44 do 9,9 mln, za to przeciętny czas korzystania wzrósł z 22 godzin, 10 minut i 16 sekund do 25 godzin.

grafika

Wśród aplikacji audytowanych w badaniu Mediapanel zdecydowanie liderujące Allegro zanotowało spadek liczby internautów z 9,81 do 9,34 mln oraz wzrost średniego czasu spędzanego przez każdego z godziny, 34 minut i 3 sekund do godziny, 46 minut i 30 sekund.

W aplikacji Jakdojade liczba użytkowników zwiększyła się z 3,23 do 3,4 mln, a przeciętny czas korzystania - z godziny, 7 minut i 41 sekund do godziny, 21 minut i 10 sekund. Natomiast w aplikacji Playera przy spadku liczby internautów z 1,47 do 1,32 mln średni czas korzystania wydłużył się z 3 godzin, 36 minut i 58 sekund do 4 godzin, 18 minut i 26 sekund.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online