TikTok usunął w trzy miesiące ponad 81 mln filmów za naruszanie zasad

TikTok, popularna platforma społecznościowa, chce walczyć z fałszywymi i szkodliwymi treściami. Właśnie poinformowała, że w drugim kwartale tego roku usunęła globalnie ponad 81,5 mln treści wideo za naruszenie zasad społeczności lub warunków korzystania z serwisu.

ram
ram
Udostępnij artykuł:
TikTok usunął w trzy miesiące ponad 81 mln filmów za naruszanie zasad

"Priorytetem TikToka jest stworzenie zintegrowanej, kreatywnej i przede wszystkim bezpiecznej społeczności" - czytamy w dopiero co opublikowanym "Raporcie Egzekwowania Zasad Społeczności". Platforma przedstawia w nim działania podjęte między kwietniem a czerwcem 2021 r., które mają chronić społeczność TikToka przed szkodliwymi i fałszywymi treściami.

Spójrzmy na dane. Ponad 81,5 mln filmów usunięto w drugim kwartale tego roku za naruszenie zasad społeczności lub warunków korzystania z serwisu. Stanowi to mniej niż 1 proc. wszystkich przesłanych materiałów wideo.

93 proc. zostało usuniętych w ciągu 24 godzin od ich wstawienia, a 94,1 proc. zanim ktokolwiek je zgłosił - czytamy w opracowaniu raportu. 87,5 proc. usuniętych treści nie zostało w ogóle wyświetlonych, co stanowi lepszy wynik niż w pierwszym kwartale tego roku (81,8 proc.).

TikTok podaje, że ponad 14,8 mln kont usunięto za naruszenia zasad społeczności lub warunków korzystania z serwisu, w tym ponad 11 mln kont podejrzanych o to, że ich właściciele mieli mniej niż 13 lat. Stanowi to mniej niż 1 proc. wszystkich kont na TikToku.

Z Tiktoka odrzucono także reklamy. W ostatnim kwartale zniknęło ich ponad 1,8 mln. Wszystkie z powodu naruszenia zasad i wytycznych dotyczących reklam.

TikTok w Koalicji Technologicznej

Firma przypomina, że w drugim kwartale br. TikTok uruchomił polskie Centrum Bezpieczeństwa, odświeżając przy tym poprzednią wersję dostępną do tej pory także na innych rynkach. "Centrum Bezpieczeństwa TikToka pozwala rodzicom i opiekunom przyjrzeć się bezpieczeństwu platformy z bliska dzięki nowym filmom wideo, w których zaprezentowano m.in. zasady społeczności oraz dostępne dla nich zasoby, w tym poradnik opiekuna" - czytamy w komunikacie.

W maju TikTok dołączył do Koalicji Technologicznej - organizacji, która działa na rzecz ochrony dzieci przed wykorzystywaniem seksualnym i nadużyciami w sieci.

Jednocześnie platforma w drugim kwartale br. wprowadziła m.in. nowe metody kontroli, umożliwiające jednoczesne usuwanie lub zgłaszanie wielu komentarzy. "Konta, które publikują zastraszające lub negatywne komentarze, mogą być blokowane masowo, nawet do 100 naraz" - informuje TikTok.

TikTok z kampanią #FreeToBe

Firma wydała też przewodnik przeciwdziałania zastraszaniu, umożliwiający rodzinom rozpoznawanie zastraszających wypowiedzi oraz zawierający informacje na temat sposobów przeciwdziałania i szukania pomocy dla ofiar napaści i ich świadkom.

Zorganizowano również globalną kampanię #CreateKindness, w której przygotowano serię filmów, które mają "wzmacniać świadomość na temat zastraszania i zachęcać do przyjaznej postawy wobec innych".

W czerwcu TikTok uczcił Miesiąc Dumy kampanią #FreeToBe. Platforma zorganizowała globalne wydarzenie TikTok Pride March, 12-godzinną podróż dookoła świata w celu zebrania funduszy dla organizacji wspierających społeczność LGBTQ+. Z okazji Miesiąca Dumy w centrum Warszawy powstał mural na cześć polskich twórców TikToka, reprezentujących społeczność LGBTQ+ pod hasłem "Każdy różny, ale równy".

Walka z dezinformacją na temat COVID-19

TikTok współpracuje z ekspertami w dziedzinie zdrowia publicznego, aby pomóc społeczności uzyskać rzetelne informacje na temat COVID-19 i szczepionek. W drugim kwartale 2021 r. centrum informacyjne COVID-19 odwiedzono ponad 921 mln razy na całym świecie, a banery kierujące do centrum zostały dodane do 1,8 mln filmów i obejrzane 11 mld razy.  

Ogłoszenia TikTok dotyczące hashtagów związanych z COVID-19 i szczepionkami, kierujące użytkowników do danych WHO i lokalnych zasobów organizacji zdrowia publicznego, zostały obejrzane ponad 18 mld razy.

Z okazji Światowego Tygodnia Szczepień zorganizowano edukacyjny LIVE z udziałem Światowej Organizacji Zdrowia oraz kampanię z hashtagiem, która zachęcała ludzi do kreatywnego dzielenia się powodami, dla których się szczepią.

W okresie od kwietnia do czerwca 2021 r. usunięto 2518 filmów wideo, które miały na celu dezinformację. 83 proc. tych filmów usunięto zanim zostały zgłoszone, 87,6 proc. w ciągu 24 godzin od ich zamieszczenia na TikToku, a 69,7 proc. zanim zostały wyświetlone.

Miliard użytkowników TikToka na świecie

Pod koniec września TikTok poinformował, że liczba jego użytkowników na całym świecie wynosi ponad 1 mld. To sporo mniej niż wynikało z danych firmy Sensor Tower. Szacowała ona tę liczbę na ponad 3 mld.

W Polsce TikTok ma ponad 10,37 mln użytkowników, czyli więcej niż m.in. Twitter, Pinterest i Snapchat. Najpopularniejszym medium społecznościowym w naszym kraju niezmiennie pozostaje Facebook (25,17 mln użytkowników). Za nim uplasował się Instagram (15,27 mln).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu