TikTok śrubuje rekord, Wykop i Linkedin z dużymi wzrostami (TOP10 platform społecznościowych)

W efekcie kolejnego wzrostu TikTok ma już 14,5 mln polskich użytkowników, mocno zwiększyła się też odwiedzalność Wykopu i Linkedin. Zdecydowanym liderem pozostaje Facebook, który nadal wyprzedza TikToka także pod względem średniego czasu korzystania przez internautów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w marcu br. Facebooka, jako stronę www i aplikację mobilną, odwiedziło 26,05 mln użytkowników, czyli 86,89 proc. wszystkich internautów w Polsce. Każdy spędził tam średnio 17 godzin, 21 minut i 56 sekund.

Facebook jest liderem kategorii społecznościowej we wszystkich tych statystykach. Kolejne trzy platformy społecznościowe miały po 13-16 mln użytkowników. Instagram (tak jak Facebook należący do koncernu Meta) zanotował 15,89 mln internautów, 52,99 proc. zasięgu oraz 4 godziny, 32 minuty i 20 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego, TikTok - 14,48 mln użytkowników, 48,32 proc. zasięgu oraz 15 godzin, 52 minuty i 3 sekundy średniego czasu korzystania, a Twitter - 13,04 mln internautów, 43,49 proc. zasięgu oraz 55 minut i 57 sekund spędzonych przeciętnie przez odwiedzającego.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/messenger-whatsapp-aplikacja-w-polsce-najpopularniejsze-komunikatory,7170006457480833a ##

Dwie platformy osiągnęły po ok. 8,3 mln odwiedzających. Pinterest przyciągnął 8,33 mln internautów (co dało 27,78 proc. zasięgu), z których każdy spędził średnio 38 minut i 51 sekund, a Snapchat miał 8,28 mln użytkowników, 27,64 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 59 minut i 41 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Platforma blogowa Blogspot.com (należąca do Google) w kategorii społecznościowej zanotowała 6,59 mln użytkowników, 22 proc. zasięgu oraz jedynie 3 minuty i 19 sekund średniego czasu korzystania.

Linkedin, którego właścicielem od paru lat jest Microsoft, odwiedziło 6,58 mln internautów (21,97 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 13 minut i 22 sekundy.

W czołowej dziesiątce są dwie polskie platformy. Wykop zanotował 4,62 mln użytkowników, 15,42 proc. zasięgu oraz 29 minut i 51 sekund średniego czasu korzystania, a służący do zbiórek charytatywnych serwis Siepomaga.pl - 3,75 mln internautów, 12,52 proc. zasięgu oraz minutę i 50 sekund przeciętnego czasu korzystania.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/allegro-wyprzedzilo-onet-olx-z-duzym-wzrostem-mediapanel-z-marca,7170004859881601a ##

grafika

Miesiąc do miesiąca Facebook stracił 224,7 tys. polskich internautów (to 0,9 proc. w dół), a średni czas spędzony na platformie wydłużył się o 2 godziny, 54 minuty i 36 sekund (20,1 proc.). Instagram przy spadku liczby użytkowników o 291,4 tys. (1,8 proc.) zyskał 40 minut i 34 sekundy przeciętnego czasu korzystania (17,5 proc.).

W obu statystykach zwiększyły się wyniki TikToka i Twittera. Ta pierwsza platforma osiągnęła wzrost o 335,8 tys. odwiedzających (2,4 proc.) oraz 4 godziny, 46 minut i 31 sekund spędzonych średnio przez użytkownika (17,5 proc.), a druga - 456,2 tys. internautów (3,6 proc.) oraz 12 minut i 54 sekundy przeciętnego czasu korzystania (30 proc.).

TikTok osiągnął swój kolejny rekordowy wynik, odkąd w połowie ub.r. w ramach badania Mediapanel zaczęto podawać łączne dane serwisów i aplikacji funkcjonujących pod wspólną marką. W sierpniu ub.r. platforma zanotowała 10,37 mln polskich użytkowników i 29,73 proc. zasięgu, w grudniu - już 12,37 mln odwiedzających i 41,64 proc. zasięgu, a w styczniu - 13,49 mln użytkowników i 44,7 proc. zasięgu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tiktok-centrum-danych-europa-dublin-polska,7170005187594369a ##

Na Snapchacie liczba polskich użytkowników zwiększyła się o 153,9 tys. (1,9 proc.), a średni czas spędzony przez internautę - o 44 minuty i 57 sekund (33,4 proc.). Linkedin zyskał 562,8 tys. internautów (9,3 proc.) i 14 sekund przeciętnego czasu korzystania (1,8 proc.), a Wykop - 443,2 tys. (10,6 proc.) oraz 8 minut i 16 sekund średniego czasu korzystania (38,3 proc.).

Natomiast Blogspot.com w kategorii społecznościowej zanotował spadek o 528,1 tys. użytkowników (7,4 proc.) oraz 67 sekund średniego czasu spędzanego przez odwiedzającego (25,2 proc.), a Siepomaga.pl - o 639,2 tys. internautów (14,5 proc.) oraz 45 sekund przeciętnego czasu korzystania (29 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"