Tim Cook z Apple i Eric Schmidt z Google inwestują w produkcję ekologicznych pryszniców

Tim Cook, szef Apple oraz Eric Schmidt, prezes zarządu Google wsparli finansowo startup Nebia, który skonstruował nowatorski ekologiczny prysznic. Konstrukcja jest już testowana w kampusach Google’a i Apple’a, a także na uniwersytecie Stanforda.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Tim Cook z Apple i Eric Schmidt z Google inwestują w produkcję ekologicznych pryszniców

Nebia jest startupem zatrudniającym zaledwie 6 osób. Inżynierowie tej firmy opracowali specjalny model głowicy wykorzystywanej w prysznicach, który pozwala na duże oszczędności wody.

Wynalezione przez Nebię dysze rozbijają strumień wody na mikroskopijne krople, które wspólnie tworzą rodzaj wodnej chmury pozwalającej na szybką i efektywną kąpiel. Według twórców tego rozwiązania pozwala ono na dużą oszczędność wody. W wypadku tradycyjnego prysznica jedna kąpiel wymaga zużycia ponad 75 litrów wody, podczas gdy prysznic opracowany przez Nebię potrzebuje jedynie 22,5 litra.

O tym, że w rozwój projektu i samego startupu zainwestował zarówno Tim Cook, szef koncernu Apple, jak i Eric Schmidt, prezes zarządu Google, poinformował dziennik „The New York Times”. Cook przeznaczył na inwestycję prywatne środki, natomiast Schmidt dofinansował projekt za pośrednictwem prowadzonej wspólnie z żoną fundacji Schmidt Family. Wysokość wpłaconych kwot nie jest znana.

Wsparcie przez dwóch gigantów technologicznego rynku rozwiązania pozwalającego na oszczędność wody nie powinna dziwić biorąc pod uwagę fakt, że siedziby Google i Apple znajdują się w Kalifornii, która co roku zmaga się z problemem braku wody, a władze nieustannie apelują do mieszkańców o jej oszczędzanie. Nebia poinformowała, że pierwsze testy ekologicznych pryszniców rozpoczęły się już zarówno w kampusach Google’a i Apple’a, jak i na uniwersytecie Stanforda.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech