To, co najważniejsze w 2019 roku i czego spodziewać się w tym roku według Joanny Czechowskiej, market director of marketing Poland w Mariott International

Joanna Czechowska, market director of marketing Poland w Mariott International wskazuje najważniejsze wydarzenia 2019 roku, sukcesy i porażki minionego roku oraz prognozy na rok 2020.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
To, co najważniejsze w 2019 roku i czego spodziewać się w tym roku według Joanny Czechowskiej, market director of marketing Poland w Mariott International

WYDARZENIE ROKU Film Tomasza Sekielskiego "Tylko nie mów nikomu". Dawno żaden film dokumentalny nie wywołał w Polsce tak dużych emocji. Temat znany, kontrowersje trwają od lat, ale sposób, w jaki zrealizowany jest obraz sprawia, że odkrywamy problem na nowo, głębiej. Co ważne, dokument został sfinansowany ze zbiórki publicznej. Takie zbiórki to relatywnie nowa rzecz, ale dobrze wpływa na budowanie obywatelskich postaw, możliwość utożsamiania się z zagadnieniem, wspieranie słusznych idei. Liczne nagrody dla Sekielskiego za ten projekt są jak najbardziej zasłużone.

SUKCES ROKUNobel dla Olgi Tokarczuk. Nie ma związku z marketingiem, ale z reklamą jak najbardziej - reklamą Polski na arenie międzynarodowej. Potrzeba nam tego.

PORAŻKA/ROZCZAROWANIE ROKUAmazon i to jak traktuje pracowników. Sąd uznał, że zasady, którymi kieruje się gigant, oceniając i zwalniając pracowników, łamią kodeks pracy. Ale z kim tu rozmawiać, jeśli w Amazonie w USA wydajność pracowników ocenia... sztuczna inteligencja.

CZŁOWIEK ROKU Donald Tusk. Bronił jedności Europy do końca i - co symboliczne! - Unia pomniejszy się o Wielką Brytanię już nie za jego kadencji. Świetnie ocenia rzeczywistość, jest zabawny, mądry, inteligentny, dobrze kalkuluje. 5 lat w Radzie Europejskiej sprawiło, że Tusk stał się wytrawnym światowym politykiem: szanowanym, lubianym, z ogromnym zapleczem.  

SERWIS/KAMPANIA/PROJEKT ROKUKampania Sprite'a #iloveyouhater - to jedna z kampanii przeciwko nienawiści rozsiewanej w Internecie. Ten przykład jest wyjątkowo pomysłowy i ładny wizualnie i - co najbardziej podkreśla skalę problemu - opiera się na prawdziwych komentarzach, które dostawali bohaterowie kampanii (dziewczyna, której chłopak jest czarnoskóry czy mężczyzna tańczący balet).

TREND ROKUGo eco! Arne Sorenson (CEO Marriott International) ogłasza, że sieć Marriott International wycofuje się z małych buteleczek szamponów, odżywek i balsamów do ciała na rzecz większych dozowników. I nawet jeśli są hotele, które zrobiły to wcześniej, to gdy na taki krok decyduje się największa firma hotelarska na świecie (korzystająca z pół miliarda takich buteleczek rocznie), to trend wybrzmiewa szczególnie głośno. Trend w 2019 legitymizuje zresztą Unia Europejska, która zakazała korzystania z plastikowych jednorazówek po 2021.

PROGNOZY NA 2020 ROKBrexitu odsłona kolejna (i ostateczna), wybory prezydenckie w Polsce i w USA, Igrzyska Olimpijskie w Tokio, sejm vs senat w Polsce, walki Grety o planetę ciąg dalszy - medialne gary będą wrzały.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/branza-e-commerce-podsumowanie-2019-roku-prognozy-na-2020,7170794591025281a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/podsumowanie-roku-2019-w-public-relations-prognozy-na-2020,7170794306095233a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/pawel-patkowski-dyrektor-komunikacji-marketingowej-orange-polska-podsumowuje-2019-rok,7170790729393793a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/marketing-w-wyszukiwarkach-co-wydarzylo-sie-w-2019-roku-co-przyniesie-2020-rok,7170793195484801a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/2019-rok-podsumowuje-patrycja-kotecka-dyrektor-marketingu-link4,7170778835351681a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rok-2019-w-reklamie-zewnetrznej-prognozy-na-2020-rok,7170792653461633a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rok-2019-podsumowuje-anna-janiczek-dyrektor-zarzadzajaca-ds-marketingu-i-relacji-z-klientem-w-grupie-pzu,7170777743231105a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/podsumowanie-roku-2019-w-influencer-marketingu-trendy-na-2020,7170791795263105a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/marketing-sportowy-podsumowanie-2019-roku-prognozy-na-2020,7170790704596609a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/to-co-wazne-w-2019-roku-wedlug-lukasza-wojcika-dyrektora-marketingu-i-pr-mitsubishi-motors-polska,7170778347645057a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/podsumowanie-roku-2019-branza-social-media-prognozy-na-2020-czesc-1,7170778791372929a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/podsumowanie-roku-prasa-rynek-prasowy-prognoza-2020,7170778658183297a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/domy-mediowe-podsumowanie-2019-roku-prognozy-na-2020-rok,7170777820985473a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/2019-rok-wedlug-grzegorza-wachowicza-dyrektor-ds-handlu-i-marketingu-w-rtv-euro-agd,7170778386724993a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/podsumowanie-roku-w-social-mediach-2-prognozy-na-rok-2020,7170777290540673a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/podsumowanie-roku-2019-w-marketingu-politycznym-opinie,7170776111036033a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/2019-rok-podsumowuje-katarzyna-broniarek-dyrektorka-ds-komunikacji-ikea-retail-w-polsce,7170776557360769a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/2019-rok-w-reklamie-internetowej-prognozy-na-2020-wedlug-wydawcow-i-brokerow,7170774818519169a ##

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa