Miesięcznik "Forbes" opublikował już kolejny raport pt.: '100najcenniejszych gwiazd polskiego show - biznesu'. W porównaniu zpoprzednim rankingiem stawki poszły zdecydowanie w górę. Zamykającypoprzednią listę Karol Strasburger uzyskał od agencji reklamowych,wycenę 165 tys. złotych. Dziś, żeby znaleźć się wśród stu polskichgwiazd najbardziej poszukiwanych przez reklamodawców, trzeba byłokwoty aż 275 tys. złotych.
Michał Wiśniewski, w 2006 r. najwyżej wyceniony w rankingumiesięcznika "Forbes" gwiazdor polskiego show--biznesu, spadł zpierwszego miejsca aż na 62. Dziś na reklamówkę z jego udziałemfirmy są skłonne wydać zaledwie 340 tys. zł - o 400 tys. zł mniejniż przed rokiem.
Czołówka rankingu (cena jaką skłonne byłyby zapłacićagencje reklamowe, PLN):1. Marek Kondrat - 800 0002. Tomasz Lis - 700 0003. Kamil Durczok - 642 0004. Edyta Górniak - 625 0005. Janusz Gajos - 600 0006. Bogusław Linda - 600 0007. Krystyna Janda - 592 0008. Robert Kubica - 575 0009. Leo Beenhakker - 542 00010. Borys Szyc - 540 00011. Monika Olejnik - 533 00019. Wojciech Mann - 480 00030. Kinga Rusin - 425 000Szymon Majewski - 425 00033. Hubert Urbański - 417 00035. Piotr Kraśko - 412 50037. Grzegorz Miecugow - 400 00037. Ewa Drzyzga - 400 00040. Tomasz Sekielski - 391 00044. Krzysztof Ibisz - 387 00049. Tomasz Kammel - 375 000Justyna Pochanke - 375 00055. Andrzej Morozowski - 370 00060. Kuba Wojewódzki - 342 00062. Martyna Wojciechowska - 340 00064. Katarzyna Dowbor - 333 500Jacek Żakowski - 333 50072. Maciej Orłoś - 320 000Katarzyna Kolenda-Zaleska - 320 00075. Bogdan Rymanowski - 312 50088. Grażyna Torbicka - 288 00090. Hanna Smoktunowicz - 280 000Piotr Najsztub - 280 00094. Pascal Brodnicki - 275 000Jarosław Kret - 275 000

Jak przypomina "Forbes" w minionym roku w mediach pojawiło sięponad 30 nowych reklamówek i ogłoszeń prasowych z udziałem polskichcelebrity - od ubezpieczeń po markety ze sprzętem RTV i AGD orazkliniki stomatologiczne. Nigdy dotąd polska reklama nie była taknasycona gwiazdami jak w pierwszej połowie 2007 roku. Szczególnąuwagę zwraca fakt, że wiele z nich wystąpiło w tego typuprodukcjach po raz pierwszy. Na przykład Borys Szyc (serial"Oficer") zareklamował samochody Renault, Agnieszka Dygant("Niania") farby do włosów L'Oréal, Danuta Stenka - Eurobank, abracia Mroczkowie ("M jak miłość") pośrednika finansowego Expander.Wszyscy znaleźli się na ubiegłorocznej liście "Forbesa" zkomentarzem, że czekają na swoją szansę promowania czegoś, cobędzie pasowało do ich wizerunku.
Forbes korzystał z danych agencji reklamowych: DDB CorporateProfile, DougFaberFamily, Publicis, TBWA oraz Young &Rubicam.











