W poniedziałek, 16 października o godz. 22.05 na antenie radiowej Trójki odbędzie się premiera słuchowiska „Nie lękaj się miłości” Tomasza Mana. Data premiery nie jest przypadkowa, bowiem przypada w 45. rocznicę wyboru Karola Wojtyły na papieża.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/polskie-radio-audycje-politycy-opozycja-koniec-brak-zaproszen-wybory,7169475069675649a ##
W związku z tym wydarzeniem Instytut Dialogu Międzykulturowego im. Jana Pawła II w Krakowie zwrócił się do Tomasza Mana, autora słynnego słuchowiska „Papież” zrealizowanego dla „Sceny Teatralnej Trójki”, z propozycją napisania słuchowiska poświęconego relacjom księdza Karola Wojtyły ze studentami na przełomie lat 60. i 70.
Miejscem akcji nowego słuchowiska są spływy kajakowe, w których uczestniczył ks. Karol Wojtyła. Wśród studentów był bowiem agent, który śledził duchownego.

Obsada: Sławomir Grzymkowski, Olga Sarzyńska, Maria Kowalska, Kamil Dominiak, Robert Czerwiński.Muzyka: Paweł Romańczuk.Reżyseria dźwięku: Andrzej Brzoska.
Premiera słuchowiska w Programie 3 Polskiego Radia w poniedziałek, 16 października, o godz. 22.05 na „Scenie Teatralnej Trójki”.
Słuchowisko powstało we współpracy z Instytutem Dialogu Międzykulturowego im. Jana Pawła II w Krakowie.
Tomasz Man ukończył polonistykę na Uniwersytecie Wrocławskim oraz reżyserię na Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Obecnie jako profesor Wydziału Lalkarskiego we Wrocławiu Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie jest opiekunem, mistrzem i autorytetem kolejnych pokoleń artystów. Jest autorem blisko 20 dramatów teatralnych, jego twórczość jest blisko związana z Teatrem Polskiego Radia, w którym realizował słuchowiska na podstawie tekstów własnych oraz klasyki dramatu. Niedawno otrzymał Nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/program-trzeci-polskiego-radia-wydluza-muzyczne-audycje-autorskie-ramowka-wciaz-bez-klubu-trojki,7169476560311937a ##
W ub.r. przychody Polskiego Radia zmalały o 8 proc. do 315,8 mln zł, a strata netto pogłębiła się z 19,9 do 55,1 mln zł, bo nadawca tylko nieznacznie ograniczył koszty. Sprzedaż reklam i sponsoringu skurczyła się o prawie 40 proc. W tym roku spółka spodziewa się minimalnego zysku, głównie dzięki wyższej rekompensacie abonamentowej.











