Tomasz Plata

rozmowa z redaktorem naczelnym bezpłatnego miesięcznika "City Magazine"

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

"City Magazine" świętuje w listopadzie piąte urodziny. Co w tym okresie udało się osiągnąć

?

Przede wszystkim udało się zbudować stabilną i dobrze rozpoznawalną markę. "City Magazine" jest w swojej grupie docelowej jednym z najlepiej rozpoznawanych tytułów, mamy poczucie głębokiego wpływu na gusta i przekonania młodego pokolenia. Od pięciu lat "City" to stały element życia młodych warszawiaków - przede wszystkim tych aktywnych, ciekawych świata. Ponadto: "City Magazine" w momencie swojego debiutu był pierwszym tytułem bezpłatnym, który chciał oferować jakość nieodbiegającą od jakości pism płatnych (pięć lat temu na rynku nie było jeszcze "Metropolu", "Metra", "Dzień Dobry"). Dziś możemy z satysfakcją powiedzieć, że "City" było pierwszym tytułem, które dowiodło, że hasło "pismo bezpłatne" nie musi oznaczać kilkustronnicowej gazetki rozrzucanej w supermarkecie.

A jakie są największe porażki?

Wielkich, spektakularnych porażek nie zanotowaliśmy. Pewne kontrowersje wzbudziło wprowadzenie nowego layoutu w maju 2002 roku. Przez pierwsze 3, 4 miesiące czytelnicy przyzwyczajeni do poprzedniego formatu i projektu graficznego sygnalizowali, że zmiana wizerunku była nazbyt gwałtowna. Systematyczna praca nad zawartością pisma sprawiła jednak, że z nawiązką odzyskaliśmy utracony teren.

Do kogo jest skierowany "City Magazine"?

Do młodych (trzon grupy stanowią osoby między 25 a 30 rokiem życia), aktywnych mieszkańców dużego miasta, którzy w sposób świadomy chcą przyglądać się otaczającemu ich światu, a przy tym rozsądnie planować swój czas wolny. Mogą to być zarówno młodzi menedżerowie, jak i studenci oraz absolwenci kierunków humanistycznych - nie stawiamy przed czytelnikiem nazbyt wysokich oczekiwań finansowych, raczej liczymy na dużą dozę wrażliwości i ciekawości. Mówiąc najogólniej: "City Magazine" adresowany jest do młodej inteligencji.

Co "City Magazine" oferuje swoim czytelnikom?

Formuła redakcyjna "City" łączy dwa zamierzenia: z jednej strony jesteśmy miejskim informatorem kulturalno-rozrywkowym, zapowiadającym najważniejsze wydarzenia nadchodzącego miesiąca, opisującym najciekawsze miejsca kulinarne. Z drugiej, spełniamy funkcję dużego kolorowego magazynu: publikujemy rozbudowane teksty reporterskie i publicystyczne. W obu częściach staramy się opisywać te sfery życia młodych ludzi, które do tej pory umykały uwadze mediów, a które wedle naszej oceny są ciekawe i istotne. Interesujemy się kulturą undergroundową oraz kulturą wysoką, z założenia nie zajmujemy się kulturą masową. Chcemy być wiernym świadkiem życia polskiej młodej inteligencji, także w tym sensie, że chcemy kształtować jej gusta i potrzeby kulturalne. Nie promujemy hedonizmu, raczej dystans i refleksję.

Jak wygląda dystrybucja? Gdzie można znaleźć Państwa gazetę?

W tej chwili "City" ukazuje się w siedmiu aglomeracjach (Warszawa, Trójmiasto, Katowice, Łódź, Wrocław, Poznań, Kraków). W każdym miejskim wydaniu mamy oddzielną składkę poświęconą lokalnym wydarzeniom kulturalnym. Pismo dystrybuowane jest w ponad tysiącu tzw. "miejsc wychodnych". Są to najlepsze restauracje, kluby, puby, ale także teatry, galerie, kina w wymienionych miastach. W każdym z takich miejsc mamy własny stojak, w którym eksponowane jest "City".

Ile osób pracuje nad każdym numerem?

Redakcja warszawska zatrudnia na stałe 4 osoby, każda z redakcji lokalnych to 1 osoba. Do tego dochodzi grono współpracowników (około 100 osób w całym kraju), wydawca, dział sprzedaży i promocji.

Jaki jej średni nakład miesięcznika "City Magazine" i jak to się zmieniało w ostatnich latach?

Od ponad roku utrzymujemy stały nakład w okolicach 150 tys. egzemplarzy. Jesteśmy kontrolowani przez ZKDP.

Jakie są plany na najbliższe miesiące?

Nie planujemy rewolucyjnych ruchów. Postaramy się nieco unowocześnić layout części magazynowej, planujemy również zmiany w warszawskim dziale spisów restauracyjnych (będziemy prezentować jedynie kilkaset najlepszych miejsc, wyboru dokona specjalnie powołane jury). Naszym nowym recenzentem kulinarnym od wydania styczniowego zostanie Agata Passent.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online