TOP 10 serialowych hitów Netfliksa w drugiej połowie 2024 roku

Netflix opublikował raport „What We Watched”, w którym ujawnił swoje najpopularniejsze seriale drugiej połowy minionego roku. O ile pierwsza dziesiątka nie będzie zaskoczeniem, to kolejne tytuły już tak, zwłaszcza że mimo dobrej oglądalności, Netflix zdecydował o zakończeniu kilku produkcji, co rozjuszyło ich fanów.

Małgorzata Major
Małgorzata Major
Udostępnij artykuł:
TOP 10 serialowych hitów Netfliksa w drugiej połowie 2024 roku
„Kaos”, Netflix

„Kaos” był najchętniej oglądanym skasowanym serialem Netfliksa w drugiej połowie 2024 roku (miejsce 41. na liście najpopularniejszych seriali Netfliksa w drugiej połowie 2024). Decyzja o zakończeniu produkcji po jednym sezonie zdenerwowała fanów już jesienią, a teraz gdy okazało się, że serial cieszył się sporą popularnością, są rozczarowani jeszcze bardziej, bo nie rozumieją powodów tej decyzji.

Netflix podejmuje decyzje o przedłużeniu lub anulowaniu seriali na podstawie ich wyników w zestawieniu z kosztami. Najnowsze udostępnione dane dają wgląd w liczby stojące za niektórymi z najbardziej głośnych decyzji o niekontynuowaniu seriali. 

Platforma opublikowała najnowszy raport „What We Watched”, który zawiera dane dotyczące oglądalności seriali w okresie od lipca do grudnia 2024 roku. Wyniki prezentują się następująco:

1. „Squid Game”, sezon 2 – 86 mln wyświetleń  
2. „Para idealna” – 75 mln  
3. „Potwory: Historia Lyle’a i Erika Menendezów” – 69 mln  
4. „Emily w Paryżu”, sezon 4 – 58 mln  
5. „Nikt tego nie chce” – 57 mln  
6. „La Palma” – 52 mln  
7. „Paul vs Tyson” – 49 mln  
8. „Wypadek” – 41 mln  
9. „Black Doves” – 39 mln  
10. „Cobra Kai”, sezon 6 – 38 mln

Chaos wokół serialu „Kaos”

Serial zanotował 20,3 mln wyświetleń w sześciomiesięcznym okresie. „Kaos”, stworzony przez Charliego Covella (twórcę „The End of the F***ing World”), zaczął stosunkowo mocno – w pierwszych dniach zdobył 3,4 mln wyświetleń, a w pełnym pierwszym tygodniu na platformie (od 2 do 8 września) dodał kolejne 5,9 mln.

Jednak w kolejnych pięciu i pół miesiącach zyskał już tylko dodatkowe 10 mln wyświetleń, co sugeruje, że nie miał długiego „ogona” popularności i przypuszczalnie był stosunkowo kosztowny. Netflix anulował go w październiku.

Dla porównania „Obliterated” zostało skasowane po pierwszym sezonie, zdobywając 27 mln wyświetleń między 30 listopada a końcem roku, choć w pierwszej połowie roku zanotowało tylko 13,3 mln.

Z kolei drugi sezon komediowego serialu „Niestabilny” z Robem Lowe’em zdobył 3,1 mln wyświetleń w tym samym sześciomiesięcznym okresie. Produkcja, w której występuje również syn aktora, John Owen Lowe, miała premierę 1 sierpnia i została anulowana w październiku.

Również w kategorii komedii, Netflix anulował w październiku trzecią część „Różowych lat 90.”, która miała premierę 22 sierpnia. W ciągu sześciu miesięcy sitcom zgromadził 5,6 mln wyświetleń.

Największym zaskoczeniem okazała się jednak niska oglądalność trzeciego sezonu komedii „Girls5eva”, produkowanej przez Tinę Fey. Netflix przejął serial po tym, jak został anulowany przez platformę Peacock należącą do NBCUniversal.

Trzeci sezon, w którym wystąpiły Sara Bareilles, Busy Philipps, Paula Pell i Renée Elise Goldsberry, zadebiutował 14 marca 2024 roku. Do końca czerwca zdobył zaledwie 1,3 mln wyświetleń. W drugiej połowie roku nie odnotował znaczącego wzrostu popularności – trzeci sezon dodał jedynie 300 tys. wyświetleń, co jest wynikiem gorszym niż 600 tys. dla pierwszego sezonu i 400 tys. dla drugiego.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii