Toshiba: telewizory 3D bez okularów (wideo)

Podczas targów elektroniki użytkowej CEATEC 2010 w Japonii, Toshiba zaprezentowała swój pierwszy komercyjnie dostępny telewizor pozwalający na oglądanie obrazu 3D  bez użycia specjalnych okularów.

km
km
Udostępnij artykuł:

Pokazane przez firmę dwa modele z ekranami o przekątnych 12 cali (30,5 cm) i 20 cali (50,8 cm), pozwalające na oglądanie obrazu 3D bez okularów, trafią do japońskich sklepów pod koniec grudnia 2010 roku. Jednocześnie Toshiba zaprezentowała prototypowy model laptopa z ekranem 3D o przekątnej 12 cali (30,5 cm), który również nie wymaga korzystania z okularów.

Technologia Toshiby przeznaczona dla produktów pozwalających na oglądanie obrazów 3D bez użycia specjalnych okularów wykorzystuje zintegrowany system wizyjny. Pozwala on na uzyskanie dziewięciu różnych perspektyw (paralaksy) każdej klatki obrazu 2D, która przez mózg widza odbierana jest jako obraz trójwymiarowy.

Toshiba zastosowała panel LCD z bezpośrednim podświetleniem LED, zaprojektowany na potrzeby wyświetlania obrazu 3D. Panel ten dysponuje rozdzielczością około cztery razy większą niż matryca Full HD – zbudowany jest z ok. 829 milionów pikseli.  Wraz ze specjalnie ukształtowaną macierzą soczewek pozwala on na wyświetlanie ostrego obrazu 3D wysokiej jakości, który nie wymaga używania przez widza specjalnych okularów. Technologia Toshiby jednocześnie wysyła na ekran LCD dziewięć obrazów o różnej paralaksie, kontrolując i optymalizując emisję światła i kierunek prezentacji obrazów tak aby były widoczne pod szerokim kątem (finalna rozdzielczość to 1280x720 pikseli).

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii