TP rusza z płatną platformą satelitarną

Pojawił się kolejny gracz na rynku płatnych platform satelitarnych.Telekomunikacja Polska, zgodnie z zapowiedziami, poszerzy w piątek9 października br. ofertę uruchomionej rok temu usługi satelitarnejo płatne pakiety programowe, znane z usługi IPTV.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

- To kolejny krok w multimedialnym rozwoju TP - mówi

Dominique Lesage, dyrektor ds. kontentu w TP

. W2006 roku spółka uruchomiła telewizję przez łącze telefoniczne(IPTV), potem wprowadziła do niej usługę wideo na żądanie, a w 2008roku - pakiety płatne z kanałami. W ubiegłym roku uruchomiła teżpierwszy własny kanał (Orange Sport) i rozpoczęła świadczenie usługtelewizyjnych przez satelitę.

- Telewizja satelitarna jest komplementarna do oferty IPTV -podkreśla Lesage. Powodem jej uruchomienia jest fakt, że obecnietylko 35 proc. gospodarstw domowych w Polsce może oglądać telewizjęprzez IPTV, pozostałe z nich albo przez łącze telefonicznie mająwyłącznie dostęp do internetu i telefonii (46 proc.) albo tylko dotelefonii (19 proc.). Celem wprowadzenia telewizji satelitarnejprzez TP jest zatem utrzymanie bazy dotychczasowych klientówoperatora, pozyskanie jak największej bazy abonentów usługłączonych, a także posiadanie ich zasięgu na poziomieogólnokrajowym.

W ramach ujednolicenia ofert IPTV i satelitarnej, do nadawanegosatelitarnie od prawie roku pakietu podstawowego obejmującegokanały FTA i kilka stacji darmowych, ale kodowanych (TVP 1, TVP 2,TVN, TVN 7, Religia.tv) i sprzedawanego wraz z Neostradą, dołącząod 9 października znane z usługi IPTV pakiety programowe M, L iHBO.

Pakiet M obejmuje stacje:

TVN 24, TVN Turbo, TVN Style, TVNMeteo, TVN CNBC Biznes, Cartoon Network, Jetix Play, TCM, CNN, ZoneRomantica, Zone Reality, Zone Club, MTV Polska, VH 1 Polska,Eurosport, ESPN Classic, AXN, Movies 24, Discovery Channel i AnimalPlanet

.

W ofercie pakietu L znalazły się kanały:

Disney XD,Boomerang, Kids Co, Zone Europa, Nat Geo Wild, Eurosport 2, ExtremeSports Channel, ESPN America, Zone Europa, Kino Polska, ComedyCentral, Universal Channel, Sci-Fi Channel Mezzo, AXN Sci-Fi, AXNCrime, Nickelodeon, MTV 2, MTV Dance, Travel Channel, DiscoveryWorld, Discovery Science i Discovery Travel & Living. Opcja HBOskłada się z HBO, HBO 2 i HBO Comedy

. W ofercie pozostajenadal też kanał Orange Sport Info sprzedawany a la carte.

Cena za pakiet M to 39,90 zł miesięcznie, a pakiet L kosztuje 59,90zł. Jednak w ramach przygotowanych przez operatora promocji możnamieć oba pakiety do 10 miesięcy za darmo (w przypadku umowy na dwalata).

W ofertach satelitarnych obu pakietów brakuje kilkunastu kanałów,oferowanych w ich odpowiednikach dostępnych w sieci telefonicznejm.in. stacji z paczki BBC, Sportklubu, Disney Channel'a czy FoxLife'a. Wynika to głównie z tego, że kanały te dostępne są nawyłączność w innych platformach satelitarnych. - Naszym celem jest,by po okresie wyłączności, te stacje pojawiły się w naszej ofercie- zapewnia jednak Paweł Galej, dyrektor departamentu usługtelewizyjnych i VOD TP.

Na razie w ofercie platformy TP brak jest też kanałów HD,ale mają się one pojawić w przyszłym roku

. - Wszystkienasze dekodery są przystosowane od obioru programów w wysokiejrozdzielczości - zapewnia Lesage. Podobnie jest z możliwościąodbioru naziemnej telewizji cyfrowej - opcja ta ma być aktywowanajeszcze w tym roku. Od sierpnia br. posiadacze usługi satelitarnejmają dostęp do usługi VOD, która świadczona jest przez siećtelefoniczną, a w jej ofercie znajduje się obecnie 350 filmów. Wprzyszłym roku operator zamierza wprowadzić usługę PVR, przyglądasię też doświadczeniom innych operatorów z multiroomem.

Na koniec czerwca br. 2008 roku TP miała 95 tys. abonentówtelewizji IPTV i 144 tys. klientów telewizji satelitarnej. Spółkanie podaje, ilu abonentów płatnej usługi satelitarnej chce pozyskaćdo końca roku

. - Docelowo chcielibyśmy, aby 2 mln naszychklientów internetu miało naszą płatną telewizję - mówi tylko Galej.TP nie ujawnia też kosztów związanych z usługą.

Wprowadzeniu płatnych pakietów TP na satelicie towarzyszyć będziekampania reklamowa, która startuje jutro. Obejmie ona telewizję,prasę, radio, internet, outdoor (tablice, reklama na autobusach), atakże emisję spotów na telewizorach w sieciach Saturn czyCarrefour. Kreację przygotowała agencja Testardo Gram, a mediazaplanował Mediaedge:cia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"