TPSA spodziewa się dużego spadku przychodów w 2011 r.

Telekomunikacja Polska (TPSA) spodziewa się spadku swoich przychodów w 2011 r., wynika z raportu spółki. Zarząd zakłada, że spadek wyniesie co najmniej 2%, ale nie więcej niż 4,5%. Wartość całego rynku telekomunikacyjnego może spaść, ale nie więcej niż o 2,6% zanotowane w zeszłym roku, ocenia TPSA.

masz / rr / isb / zr / ep / ert
masz / rr / isb / zr / ep / ert
Udostępnij artykuł:

"W 2011 roku na rynek telekomunikacyjny w Polsce będą mieć wpływ nowe obniżki stawek MTR. Jednak ze względu na przewidywany wzrost liczby klientów oraz ruchu, spadek wartości rynku w 2011 roku powinien być niższy od szacunkowego spadku (-2,6%) w 2010. Grupa TP przewiduje się, że jej przychody zmniejszą się w skali roku o co najmniej 2%, ale nie więcej niż o 4,5%" - czytamy w raporcie.

Grupa deklaruje, że zamierza kontynuować program optymalizacji kosztów w celu obniżenia roku bazy kosztowej w 2011. W efekcie marża EBITDA w tym roku ma się zawierać w przedziale 36–37%.

"Zgodnie ze średniookresowym planem działań grupy, nakłady inwestycyjne powinny się kształtować na poziomie 17–19% przychodów. Nakłady te będą obejmować program inwestycji w dostęp do internetu, wdrożenie technologii VDSL i HSPA DC oraz zwiększenie pokrycia siecią 3G, będące przedmiotem uzgodnień z regulatorem" - czytamy dalej.

TPSA zakłada też, że  w 2011 roku wolne przepływy środków pieniężnych netto wyniosą co najmniej 2,4 mld zł.

W 2010 roku spółka miała 107,00 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 1281,00 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 15 715 mln zł wobec 16 560 mln zł.

masz / rr / isb / zr / ep / ert
Autor artykułu:
masz / rr / isb / zr / ep / ert
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech