Invia kontroluje ponad połowę czeskiego i słowackiego rynku pod względem wartości sprzedawanych przez internet wyjazdów turystycznych. Spółka jest również obecna na rynkach Węgier i Polski.
Jej strategia zakłada dalszy wzrost organiczny, wejścia na inne rynki oraz kolejne akwizycje w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
"Obecnie, poprzez transakcję nabycia pakietu akcji Travelplanet, budujemy silną grupę z dominującą pozycją na trzech kluczowych rynkach Europy Środkowej, prowadząca działalność również w innych krajach regionu. Konsolidowanie przez Invię rynku e-travel w Europie Środkowo-Wschodniej jest częścią długoterminowej strategii, która uwzględnia również IPO, do którego przygotowuje się spółka.” - stwierdził Michal Drozd, prezes zarządu Invia.cz.
"Naszym celem jest zbudowanie przedsiębiorstwa posiadającego wiodącą pozycję w regionie, wykorzystującego synergie, duży potencjał wzrostu rynku oraz korzyści wynikające ze skali działania. Połączona wartość usług sprzedawanych przez Invia.cz i Travelplanet SA przekroczy w 2011 r. ponad 500 mln PLN, co również znacząco zwiększa atrakcyjność całej Grupy dla inwestorów, szczególnie uwzględniwszy plany Invii dotyczące IPO.” - powiedział Sylwester Janik, członek zarządu MCI Management SA i zarządzający funduszem MCI.TechVentures, w którego portfelu znajdują się obie spółki.

Ogłoszona w sierpniu przez Travelplanet prognoza spółki na 2011 rok zakłada osiągnięcie przychodów netto ze sprzedaży na poziomie 19,8 mln PLN oraz zysku netto na poziomie 0,5 mln PLN.











