Dane dotyczące popularności treści wideo na Facebooku pojawiły się na oficjalnym blogu serwisu. Wskazują one jednoznacznie na rosnącą popularność filmowego przekazu wśród użytkowników.
Według obliczeń w 2014 r. liczba filmów wideo publikowanych na Facebooku wzrosła o 75 proc. w przeliczeniu na jednego użytkownika w porównaniu z rokiem 2013. Jednocześnie ponad 3,5-krotnie zwiększyła się liczba postów wideo pojawiających się na tablicy każdego z użytkowników serwisu. Facebook podkreśla, że obecnie połowa osób korzystających z serwisu codziennie ogląda przynajmniej jeden film wideo zamieszczony na ich tablicy. Z kolei 76 proc. Amerykanów zwraca uwagę na filmy pojawiające się w serwisie.

Wraz z popularnością treści wideo na Facebooku rośnie liczba użytkowników, którzy przeglądają je mobilnie - obecnie ten odsetek wynosi 65 proc. Facebook cytuje też prognozy firmy Cisco Systems, według których pomiędzy 2013 a 2018 r. liczba przekazów wideo w segmencie mobile zwiększy się 14-krotnie, i będzie stanowiła 69 proc. światowego ruchu w internecie.
Podając dane dotyczące rosnącej popularności wideo Facebook podkreśla jej znaczenie dla marek wykorzystujących serwis jako kanał komunikacji z odbiorcami. Zaleca między innymi, by tworząc filmy, które mają przyciągnąć uwagę widzów ich twórcy starali się zainteresować odbiorcę w ciągu kilku pierwszych sekund klipu, tworzyli wideo wciągające swoim przekazem niezależnie od tego, czy dźwięk jest w nim włączony, czy nie, oraz nie obawiali się budowania dłuższych klipów pod warunkiem, że opowiadane przez nie historie będą odpowiednio interesujące.











