Badania przeprowadzone przez SMG/KRC potwierdzają udany rok radiowej Trójki. Udział w rynku w roku 2003 wynosi 5,3%, podczas gdy w podsumowaniu roku 2002 wynosił 4,6%. Dzienny zasięg stacji również wzrósł i wynosi obecnie 6,7%, a w 2002 roku wynosił 5,5%. Oznacza to, że codziennie słucha Trójki ponad 2 miliony osób. To o 350 tysięcy słuchaczy więcej niż w 2002 roku. W grupie celowej słuchaczy pomiędzy 25 a 39 rokiem życia, mieszkających w miastach zasięg wzrósł o 30% (z 7,7% w 2002 roku na 9,9% w 2003 roku) zaś udział w rynku wzrósł o 24 % (z 6,1% w 2002 roku na 7,5% w 2003 roku). Dobre wyniki słuchalności cieszą tym bardziej, że towarzyszą im korzystne zmiany w strukturze słuchaczy pod względem wykształcenia. Odsetek słuchaczy z wyższym i średnim wykształceniem wzrósł z 78% w 2002 roku do 81,9% w podsumowaniu 2003 roku. Oznacza to, że oferta programowa Trójki coraz bardziej podoba się wykształconym Polakom - informuje nadawca. Struktura słuchaczy pod względem wykształcenia w 2003 roku

Wykształcenie wyższeWykształcenie średnie+wyższeTrójka37,6%81,9%Radio Zet17,7%60,1% RMF FM16,0%59,5%
źródło: PR 3











