Rekordowe wyniki Republiki w dniu kolejnej debaty prezydenckiej

W poniedziałek 14 kwietnia Republika transmitowała kolejną debatę z udziałem kandydatów na prezydenta Polski. Stacja tego dnia była liderem rynku telewizyjnego w Polsce, notując rekord pod względem udziałów. Debatę prezydencką na dwóch kanałach śledziło ponad 2,3 mln widzów.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Rekordowe wyniki Republiki w dniu kolejnej debaty prezydenckiej

Debatę prezydencką mogli oglądać nie tylko widzowie Republiki, ale także telewizji wPolsce24. Według danych Nielnse Audience Measurement na antenie TV Republika debata zgromadziła 2,36 mln oglądających, co przełożyło się na 20,87 proc. udziału w widowni 4+, a 17 proc. w grupie komercyjnej (16–59 lat). 

Natomiast w telewizji wPolsce24 (licząc z dyskusją publicystów po debacie) zanotowała 147 tys. widzów, 1,42 proc. w grupie 4+ i 1,2 proc. w grupie 16–59.

Na udział w debacie Republiki zdecydowali się: Karol Nawrocki (Prawo i Sprawiedliwość), Sławomir Mentzen (Konfederacja), Szymon Hołownia (Trzecia Droga), Adrian Zandberg (Partia Razem), Marek Jakubiak (Wolni Republikanie), Grzegorz Braun (Konfederacja Korony Polskiej), Marek Woch (Bezpartyjni Samorządowcy), Krzysztof Stanowski, Joanna Senyszyn i Artur Bartoszewicz. Prowadziła ją Katarzyna Gójska. 

W grupie wszystkich widzów Republika w poniedziałek miała 12,28 proc. udziału w rynku. To rekord stacji. Kolejne miejsca zajęły: TVP2 (7,12 proc.), TVP1 (6,31 proc.), Polsat (6,28 proc.), TVN24 (6,02 proc.), i TVN (5,75 proc.). 

Jak wypadły inne stacje newsowe? Udział TVP Info wyniósł 1,60 proc., Polsat News 1,37 proc., wPolsce24 1,06 proc., a Wydarzeń 24 0,92 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. 

W grupie 16-59 Republika miała 9,29 proc. Dalej uplasowali się: Polsat (7,22 proc.), TVN (6,59 proc.), TVP2 (5,31 proc.), TVN24 (3,74 proc.), TVP1 (3,60 proc.). Inne stacje newsowe odnotowały takie wyniki jak: Polsat News (1,07 proc.), wPolsce24 (0,97 proc.), Wydarzenia 24 (0,90 proc.), TVP Info (0,74 proc.).

Także poprzednie debaty wpłynęły dobrze na oglądalność Republiki. W piątek stacja pokazała własny pojedynek kandydatów, a następnie ten z dziennikarzami TVP, TVN i Polsatu. Z danych Nielsena wynika, że 11 kwietnia stacja miała 10,83 proc. udziału w rynku, wyprzedzając nie tylko TVN24, ale także m.in. TVP1 TVP2, TVN i Polsat. Do poniedziałku był to najwyższy wynik w historii Republiki.

Piątkową debatę w Końskich, organizowaną przez sztab Rafała Trzaskowskiego i transmitowaną na antenach TVP, TVN i Polsatu, obejrzało w sumie 6,22 mln widzów – wynika z danych Nielsena. Wcześniejsze starcie kandydatów na prezydenta pokazane w TV Republika, wPolsce24 i TV Trwam śledziło w sumie 1,89 mln odbiorców.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu