Konfederacja Lewiatan zauważyła w komunikacie, że TVN Warner Bros. Discovery to jeden z czołowych nadawców telewizyjnych w Polsce, oferujący 34 kanały telewizyjne, 22 kanały FAST oraz szeroką ofertę streamingową, w tym platformy Player i HBO Max. W strukturze grupy znajdują się także kanały informacyjne TVN24 i TVN24 BiS oraz "Fakty TVN", najchętniej oglądany program informacyjny w kraju.
TVN jak Żabka, Empik czy Ikea
Konfederacja Lewiatan, która wcześniej używała nazwy Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan, powstała na początku 1999 roku. To organizacja reprezentująca interesy polskich przedsiębiorców prywatnych. Jej prezesem jest Marek Górski. W przeszłości Konfederacja Lewiatan stawała w obronie nowego członka. Na przykład przy okazji próby uchwalenia ustawy nazywanej "Lex TVN".

Dotychczas członkami bezpośrednimi Lewiatana byli m.in. Bp Europa, British American Tobacco Polska Trading, Castorama Polska, Echo Investment, Empik, Grupa Ferrero, Gdańska Stocznia "Remontowa" im. J. Piłsudskiego, Grupa Maspex, Huawei Polska, Ikea Retail, Integer.pl, Kaufland Polska Markety, Kruk, Lux Med, Orange Polska, Orlen, Philip Morris Polska Distribution, Philips, Polkomtel, T-Mobile Polska, P4 (Play) i Żabka.
TVN był do tej pory członkiem branżowym Związku Pracodawców Prywatnych Mediów w Konfederacji Lewiatan. Jego szefem jest Teresa Wierzbowska (Cyfrowy Polsat). Stanowiska wiceszefów zajmują: Piotr Wasilewski (TVN), Ewa Wzięch (Canal+), Paweł Czajkowski (Agora), Rafał Karcz (Grupa RMF) i Kamila Pirogow-Małdzińska. W radzie nadzorczej zasiadają: Bartosz Hojka (przewodniczący, Agora), Dariusz Dąbski (TV Puls), Agnieszka Gotlibowska- Horoszczak (Canal+), Aleksander Myszka (Polsat), Maciej Strzelecki (Agora) i Dorota Żurkowska-Bytner (TVN).

Konfederacja Lewiatan zrzesza kluczowe firmy z różnych sektorów gospodarki, a obecność TVN w tym gronie oznacza według organizacji wzmocnienie głosu branży medialnej w debacie publicznej. Współpraca ma na celu zapewnienie mediom stabilnych warunków funkcjonowania i rozwoju, co jest istotne w kontekście rosnących wyzwań technologicznych, społecznych i regulacyjnych.
W komunikacie podano, że dla polskiego rynku medialnego oznacza to większą reprezentację interesów nadawców i wydawców w dialogu z regulatorami oraz innymi uczestnikami rynku. TVN, jako część Warner Bros. Discovery, reprezentuje drugą największą amerykańską inwestycję w Polsce, co podkreśla znaczenie międzynarodowego kapitału w krajowym sektorze mediów. Wspólne działania mają także wspierać walkę z dezinformacją i promować dostęp do rzetelnych informacji.

Członkostwo TVN w Konfederacji Lewiatan otwiera nowe możliwości współpracy na rzecz rozwoju rynku medialnego w Polsce. W praktyce może to oznaczać silniejszy wpływ na kształtowanie przepisów dotyczących mediów, reklamy i dystrybucji treści. Dla widzów i reklamodawców istotne jest, że TVN deklaruje dalsze inwestycje w jakość dziennikarstwa oraz rozwój oferty programowej i cyfrowej.
Współpraca z Lewiatanem ma również umożliwić TVN aktywne uczestnictwo w inicjatywach na rzecz wolności słowa i równości warunków prowadzenia biznesu. W dobie dynamicznych zmian technologicznych i rosnącej konkurencji na rynku mediów, takie partnerstwo może przełożyć się na większą stabilność i przewidywalność dla całego sektora.











