Cennikowe wpływy z reklam TVN-u w maju br. wyniosły 291,7 mln złi były o 36,5 proc. wyższe niż w analogicznym miesiącu zeszłegoroku. Pozwoliło to stacji awansować na pierwszą pozycję w rankingunajlepiej zarabiających z reklamy telewizyjnej - wynika z danychTNS OBOP przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl (dane powstały napodstawie oficjalnych cenników, nie obejmują rabatów).
Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się Telewizja Polsat,która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 288,4 mln zł (o22,4 proc. więcej niż w maju 2007 roku).
Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 141,5 mln zł,czyli o 14,5 proc. niższą niż rok wcześniej.
Natomiast TVP 2 - czwarta w rankingu - odnotowała spadek wpływówz reklam z poziomu 119,9 mln zł do 93,3 mln zł.
Na piątym miejscu uplasował się kanał AXN z kwotą 31,5 mln zł.Stacja ta zyskał w maju br. aż 109,7 proc. w porównaniu do maja ub.r. i została nowym liderem wśród kanałów tematycznych.

AXN zdetronizował telewizję Polsat Sport, która spadła z piątejlokaty aż na siedemnastą, zanotowała bowiem zmniejszenie wpływów o64 proc. do 10,02 mln zł.
Największy relatywny wzrost przychodów reklamowych odnotowałaznajdująca się na siódmym miejscu w zestawieniu TV Puls, którejwpływy w maju br. wyniosły 26 mln zł, czyli o 303, 1 proc. więcejniż przed rokiem.
Top 20 reklamodawcówUnilever Polska, Procter and Gamble Operations Polska i L'orealPolska to firmy, które przeznaczyły najwięcej na reklamę wtelewizji w kwietniu br.











