TVN liderem, udany tydzień TV Puls. 700 tys. widzów przewagi „Faktów" nad „Wiadomościami”

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły takie programy jak: „M jak miłość”, „Rolnik szuka żony” i „Fakty”. Wśród stacji liderem był TVN, a duży wzrost oglądalności zanotowała TV Puls - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
TVN liderem, udany tydzień TV Puls. 700 tys. widzów przewagi „Faktów" nad „Wiadomościami”
fot. tvp

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 30 października do 5 listopada 2017 roku, tradycyjnie najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego poniedziałkowy odcinek oglądało 5,90 mln widzów, co przełożyło się na 37,46 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajął reality-show „Rolnik szuka żony”, który w zeszłą niedzielę na antenie Jedynki oglądało 4,38 mln widzów, co dało stacji 28,58 proc. udziału.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Fakty” TVN, które 5 listopada na antenie tej stacji obejrzało 3,60 mln widzów (23,35 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-programow-informacyjnych-pazdziernik-2017 ##

Z kolei najpopularniejsze konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 na głównej antenie zgromadziły 2,89 mln widzów (emisja tego samego dnia; 11. pozycja). Trzecim najchętniej oglądanym serwisem newsowym był „Teleexpress”, który trzy dni wcześniej w TVP1 miał 2,70 mln widzów (14. pozycja). Dobry wynik zanotowały „Wydarzenia” Polsatu, które 1 listopada śledziło 2,54 mln osób (14. pozycja).

Na czwartej pozycji znalazł się codzienny serial „Barwy szczęścia”, który we wtorek w TVP2 śledziło 3,57 mln widzów (22,71 proc. udziału).

Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się kolejny odcinek nowej edycji „Mam talent!” (3,08 mln widzów; emisja 4 listopada w TVN; 8. pozycja w zestawieniu).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp2-wyprzedzila-tvp1-ogladalnosc-telewizji-pazdziernik-2017 ##

Tuż za czołową dwudziestką najchętniej oglądanych programów znalazł się jeden z odcinków serialu Czwórki „Policjantki i policjanci”, który pobił swój kolejny rekord oglądalności - produkcję tę 2 listopada obejrzało aż 2,52 mln widzów, co dało stacji 16,5 proc. udziału (TV4 była wówczas liderem całego rynku).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 1,92 mln osób, co dało Dwójce 30,68 proc. udziału.

Drugie miejsce należało do reality-show „Rolnik szuka żony” (1,52 mln widzów; 23,90 proc. udziału), a podium uzupełnia film „Listy do M. 2” (również 1,52 mln widzów; 26,17 proc. udziału).

W czołowej piątce znalazły się jeszcze: „Kuchenne rewolucje” (1,40 mln; 25,50 proc.) i „MasterChef” (1,36 mln; 20,47 proc.).

Z kolei w grupie 16-59 warto zwrócić uwagę na fakt, że po raz pierwszy do rankingu top 20 programów wszedł serial „Policjantki i policjanci”. W tym ujęciu miał on 1,36 mln osób, a jego udział wyniósł 15,03 proc.

Udział liderującego TVN wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,61 pkt. proc. do 11,30 proc.

Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 10,47 proc., po wzroście o 0,08 pkt. proc.

Podium uzupełnia TVP1, która wyprzedziła siostrzaną TVP2. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 9,07 proc., po wzroście względem poprzedniego o 0,62 pkt. proc.

Z kolei średni udział czwartej Dwójki wyniósł 7,97 proc. (w dół o 0,59 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 38,09 proc. do 38,89 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TV4. Jego średni udział wyniósł 4,46 proc. (- 0,11 pkt. proc.).

Z 9. na 7. lokatę awansował TV Puls (3,69 proc. działu; + 0,33 pkt. proc.).

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycji lidera też znalazł się TVN. Udział tej stacji zwiększył się o 0,48 pkt. proc. do 13,90 proc.

Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 11,75 proc. (do góry o 0,48 pkt. proc.).

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (w dół o 1,18 pkt. proc. do 6,45 proc.) i Jedynka (+ 0,73 pkt. proc. do 5,94 proc.).

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy też był TVN (do góry o 0,45 pkt. proc. do 12,75 proc.);

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"