Udział liderującego TVN w okresie od 24 do 30 sierpnia 2015 roku zwiększył się o 0,41 pkt. proc. do 10,32 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Tydzień wcześniej stacja ta zajmowała miejsce trzecie.
Drugą lokatę zajął Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmalał o 0,22 pkt. proc. i wyniósł 10,29 proc. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1, która przed rokiem była liderem.
Wynik tej stacji to 10,24 proc., po spadku o 0,39 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,24 proc.; do góry o 1,39 pkt. proc.). Warto dodać, że stacja ta w zeszłym tygodniu relacjonowała Mistrzostwa Świata w Lekkoatletyce 2015, które odbywały się w Pekinie.
Wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zeszłym tygodniu (na tle ostatnich paru tygodni) w zestawieniu top 20 pochwalić się mogły takie stacje jak: Puls 2 (1,85 proc.; + 0,02 pkt. proc.), TVP Sport (1,03 proc.; + 0,36 pkt. proc.), Nickelodeon (0,89 proc.; + 0,11 pkt. proc.) i Eurosport (0,86 proc.; + 0,51 pkt. proc.).

W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był Polsat. Stacja ta zanotowała spadek o 0,03 pkt. proc. do 11,97 proc. udziału. Na drugim miejscu ulokował się TVN, którego udział zwiększył się o 0,68 pkt. proc. do 11,85 proc.
Na ostatnią pozycję podium (z miejsca czwartego) awansowała Dwójka - udział tej stacji wyniósł 7,52 proc., po wzroście o 1,02 proc. Zaś na czwartą lokatę spadła Jedynka (w dół o 0,27 pkt. proc. do 7,35 proc.).
Największą widownię w zeszłym tygodniu - 3,93 mln widzów - zgromadził „Teleexpress” TVP1.Drugie miejsce należało do „Faktów” TVN z 3,68 mln widzów (emisja 25 sierpnia). Podium uzupełniają „Wiadomości” TVP1 z widownią na poziomie 3,47 mln osób (również 25 sierpnia).
20 najlepiej oglądanych programów w dniach 24.08.2015 - 30.08.2015 - grupa 4+
20 najlepiej oglądanych programów w dniach 24.08.2015 - 30.08.2015 - grupa 16-49












