Udział liderującej TVP1 w okresie od 27 lipca do 2 sierpnia 2015 roku zmniejszył się o 0,02 pkt. proc. do 11,07 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
Z trzeciej na drugą lokatę awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie wzrósł o 0,45 pkt. proc. i wyniósł 10,38 proc. Na ostatniej pozycji podium uplasował się Polsat, który tydzień wcześniej był drugi. Wynik tej stacji to 10,29 proc., po spadku o 0,10 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (tylko 6,41 proc.; w dół o 0,79 pkt. proc.).
Warto dodać, że łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał w ciągu tygodnia z 38,61 proc. do 38,15 proc.
Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVP Info, którego udział wyniósł 3,66 proc., po spadku o 0,20 pkt. proc.

W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) nowym liderem został TVN. Stacja ta zanotowała wzrost o 0,55 pkt. proc. do 11,79 proc. udziału. Na drugie miejsce spadł Polsat, którego udział zmniejszył się o 0,11 pkt. proc. do 11,49 proc.
Ostatnią pozycję podium zajęła Jedynka - udział tej stacji wyniósł 7,53 proc. (bez zmian w porównaniu do poprzedniego tygodnia). Zaś na czwartej lokacie uplasowała się Dwójka (w dół o 0,53 pkt. proc. do 6,10 proc.).
Największą widownię w zeszłym tygodniu - 3,38 mln widzów - zgromadził „Teleexpress” TVP1.Drugie miejsce należało do „Faktów” z 2,98 mln widzów (emisja 28 lipca). Podium uzupełnia powtórkowa emisja „Ojca Mateusza” z widownią na poziomie 2,89 mln osób (30 lipca).
20 najlepiej oglądanych programów w dniach 27.07.2015 - 02.08.2015 - grupa 4+
20 najlepiej oglądanych programów w dniach 27.07.2015 - 02.08.2015 - grupa 16-49











