TVN po raz pierwszy pokonał Polsat - duży wzrost zysków w I kw.

W najbliższych tygodniach do KRRiT grupa TVN złożony zostanie wniosek o uruchomienie nowego kanału tematycznego.

Łukasz Kłosowski
Łukasz Kłosowski
Udostępnij artykuł:

W porównaniu do analogicznego okresu z ubiegłego roku, zysk netto w I kwartale 2006 roku grupy TVN wzrósł o 40% do 48,89 mln zł wobec 35,05 mln zł  rok wcześniej, podała spółka w poniedziałek.

„Przychody wzrosły o 22% do 236 mln zł. za 194 mln w tym samym okresie w ubiegłym roku” – powiedziała wczoraj Karen Burgess, wiceprezes zarządu TVN S.A.

Wzrost wynika przede wszystkim z podniesienia średnio o 7% cen reklam w stacji.

„Przychody reklamowe wzrosły o 15%, do 188 mln zł. ze 164 mln w pierwszym kwartale 2005” – dodaje wiceprezes.

Wpływy z reklam stanowią 79% wpływów stacji, 6% stanowią przychody z tytułu udzielania licencji na emisję programów telewizyjnych operatorom sieci kablowych, 5% to dochód ze sponsoringu. Duży wzrost stacja zanotowała z uczestnictwa telewidzów w programach przez telefon (audiotele). Wzrost o 44% do 14 mln zł.

Przyczyniło się do tego również wprowadzenie w październiku 2005 roku programu TVN Gra.

„Zanotowaliśmy najlepsze wyniki oglądalności w prime time w grupie docelowej (16-49), wzrost do 35% z 31% w analogicznym okresie 2005 roku” – mówi Karen Burgess.

„W pierwszym kwartale 2006 roku program TVN po raz pierwszy w ośmioletniej historii pokonał Polsat w oglądalności całodobowej” – mówi Piotr Walter, prezes zarządu TVN S.A.

„Wyniki oglądalności przekładają się oczywiście na wyniki finansowe, ale na pewno nie w proporcji jeden do jednego. Dlatego staramy się budować naszą ramówkę w taki sposób, aby była ona atrakcyjną od najwcześniejszych godzin porannych, aż do prime time’u. Popularność naszego programu budują nie tylko takie rodzynki jak „Taniec z gwiazdami”, którego niedzielny finał uzyskał wynik 44% udziału w widowni” – dodaje Walter.

Do sukcesu przyczyniła się wiosenna ramówka bazująca na popularnych audycjach z wcześniejszych sezonów. Oprócz „Tańca z gwiazdami” są to TVN-owskie seriale: „Magda M.”, „Niania”, „Kryminalni”, „W-11 Wydział Śledczy” i „Detektywi”. Do tego dochodzą nowe produkcje takie jak: „Sędzia Anna Maria Wesołowska”, „Agencja” i docu-drama „Wielkie ucieczki”.

Wśród dziesięciu najbardziej popularnych audycji w marcu 2006 roku znalazło się siedem produkowanych przez TVN, w tym „Taniec z gwiazdami”, który osiągnął najlepszy wynik oglądalności (pierwszy odcinek trzeciej serii oglądało ponad 7 mln widzów, finał 7,4 mln).

Trwają negocjacje z operatorami kablowymi. TVN zmienia umowy z sieciami kablowymi i kilkukrotnie podnosi ceny swoich kanałów tematycznych. Obecnie za TVN Turbo oraz TVN Style operatorzy płacili stacji jeden cent dolara amerykańskiego od abonenta. Piotr Walter twierdzi, że docelowa cena powinna wynieść 9 eurocentów od abonenta.

„Nie ukrywam, że jest to droga przez mękę, ale mamy zamiar dojść do wspólnego konsensusu” – mówi Walter.

W sprawie dystrybucji kanałów grupy TVN, firma rozmawia również z TP SA, która jeszcze w tym roku zaoferuje swoim abonentom programy telewizyjne za pomocą gniazdka telefonicznego.

W najbliższych tygodniach do KRRiT złożony zostanie wniosek o uruchomienie kolejnego kanału. Szefostwo TVN nie chce na razie zdradzać, jaki miałby to być program. Walter powiedział jedynie, że w tym roku TVN planuje uruchomienie dwóch kolejnych kanałów tematycznych, w tym we wrześniu kanału medycznego TVN Med.

Łukasz Kłosowski
Autor artykułu:
Łukasz Kłosowski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"