"Bardzo silne odbicie rynku w drugim i trzecim kwartale może nie znaleźć kontynuacji w kwartale czwartym. To schłodzenie nie znaczy, że odnotujemy spadek, albo że wraca pogorszenie" - powiedział prezes TVN Markus Tellenbach podczas konferencji prasowej.
Dodał, że dynamika wzrostu rynku reklamowego w całym roku będzie "w górnej granicy" podanej wcześniej prognozy. Wcześniej we wtorek TVN podtrzymał prognozę, według której rynek wzrośnie w tym roku w niskim tempie jednocyfrowym.
Dyrektor finansowy John Driscoll dodał, że przychody grupy będą w IV kw. br. rosły w podobnym tempie do zanotowanego w I-III kw. 2010 r.
TVN podał w opublikowanej wcześniej we wtorek prezentacji, że wartość rynku reklamy telewizyjnej wzrosła w III kw. 2010 r. o 9,9% do 668 mln zł wobec 608 mln zł przed rokiem. Dane dotyczą przychodów reklamowych i są oparte o szacunki własne i informacje Starlink.

Przychody z reklamy telewizyjnej TVN wzrosły w III kw. o 13,2% r/r do 224 mln zł wobec 198 mln zł przed rokiem. TVN ocenia, że jego udział w rynku reklamy telewizyjnej w III kw. wyniósł 34% i był o 1 pkt proc. wyższy niż przed rokiem. Według tych szacunków, 30% rynku przypadało na TVP (wobec 32% przed rokiem), a 26% na Polsat (wobec 28% w III kw. 2009 r.).
Narastająco w I-III kw. 2010 roku grupa TVN miała 26,95 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 178,16 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 1740,36 mln zł wobec 1443,01 mln zł.











