TVN24 przez Nielsen Audience Measurement monitorowany jest od 27 sierpnia 2001 roku. Do 31 grudnia 2001 roku stacja średnio miała 0,45 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+ i 0,49 proc. w 16-49 - wynika z danych NAM, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez TVN. Wtedy kanał dostępny był prawie wyłącznie na platformie Cyfra+ (i wchłoniętej przez nią Wizji TV) oraz w małych sieciach kablowych (przez pierwsze trzy miesiące nadawania także analogowo z satelity).
Udziały newsowego kanału TVN w 2002 roku zmalały do odpowiednio 0,41 proc. i 0,36 proc. W kolejnych latach do 2010 roku, m.in. wraz ze wzrostem zasięgu technicznego (aż do obecności u niemal każdego operatora płatnej telewizji w Polsce) i poszerzaniem oferty programowej, oglądalność TVN24 szła do góry, chociaż zdarzyły się też jej spadki (pomiędzy 2007 a 2008 r. oraz 2008 a 2009 r.).

W 2010 roku udziały stacji wyniosły 3,45 proc. i 2,64 proc. Wówczas wydarzyła się tragedia smoleńska, a po niej miały miejsce przyśpieszone wybory prezydenckie, co bez wątpienia wpłynęło na zwiększenie zainteresowania widzów.
Od 2011 do 2015 roku udział TVN24 w grupie 4+ wahał się od 2,99 proc. do 3,22 proc., a w 16-49 - od 2,20 do 2,49 proc.
Średni udział TVN24 w bieżącym roku (w okresie od 1 stycznia do 8 sierpnia br.) wśród wszystkich widzów wyniósł 3,79 proc., a w grupie komercyjnej 16-49 było to 2,40 proc. Biorąc pod uwagę dane dla grupy 4+, są to najwyższe roczne wyniki oglądalności tej stacji od początku jej nadawania.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rekordowy-lipiec-kanalow-informacyjnych-zdecydowanym-liderem-tvn24 ##
Warto dodać, że w 2016 roku w porównaniu do całego 2015 roku udział TVN24 w grupie 4+ wzrósł o 0,57 pkt. proc, a w grupie komercyjnej - spadł o 0,09 proc. (z poziomu 2,49 proc. - najwyższego średniego rocznego udziału TVN24 w historii).

- Wzrost udziałów w oglądalności TVN24 w grupie ogólnej 4+ przy jednoczesnym spadku w grupie 16-49 jest silnie skorelowany z radykalnymi zmianami przeprowadzonymi w Telewizji Polskiej. Cześć widzów zrezygnowała z oglądania kanału informacyjnego TVP i w szczególności były to osoby powyżej 55 roku życia - widzowie ci przeszli do TVN24. Porównując pierwsze kwartały lat 2015 i 2016 udział tej grupy wiekowej w widowni kanału TVN24 wzrósł z 63 proc. do 69 proc. - kilka tygodni temu mówił nam Paweł Kaczorowski, analityk mediów w SMG Polska.
- Ponadto analiza wskaźnika adhezja wskazuje, iż osoby młode oraz mieszkańcy dużych miast ogólnie rezygnują z oglądania kanałów informacyjnych. Są zmęczeni intensywnym sporem politycznym, który trwa w Polsce od kilku miesięcy i coraz częściej źródłem informacji jest dla nich Internet, w którym mogą wybierać interesujące ich treści - dodał.

Kanał TVN24 wystartował 9 sierpnia 2001 roku. Pierwszy serwis, punktualnie o godz. 12.00, poprowadziły Anita Werner i niepracująca już w stacji Beata Borocka. Choć na początku projektowi nie dawano wielkich szans na sukces, w ciągu lat stacja zmieniła rynek mediów w Polsce, a także polską politykę. Wzorem Grupy TVN w kolejnych latach własne kanały newsowe utworzyły Telewizja Polska (TVP Info) i Polsat (Polsat News).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##
Redaktorem naczelnym TVN24 jest Adam Pieczyński.











