Udział będącego liderem wśród stacji newsowych kanału TVN24 we wrześniu br. wyniósł 2,76 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement udostępnionym Wirtualnemedia.pl przez jedną z firm medialnych. Stacja ta zanotowała w ujęciu rocznym spadek wyniku o 14,02 proc.
Na drugiej pozycji znalazł się kanał TVP Info z udziałem na poziomie 2,68 proc. po wzroście o 116,13 proc. Słaby wynik stacji rok temu byłe efektem tego, że od września ub.r. z jej anteny znikły pasma lokalne, a kanał przestał być obecny w pakietach analogowych kablówek.
Trzecie miejsce należało do TVP Regionalnej, która w ubiegłym miesiącu miał 1,01 proc. udziału, o 6,32 proc. więcej niż we wrześniu 2013 roku, czyli w pierwszym miesiącu nadawania. Oczko niżej znalazł się Polsat News z udziałem wynoszącym 0,94 proc., o 16,18 proc. niższym niż rok wcześniej.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/fakty-wyprzedzily-teleexpress-panorama-i-wydarzenia-traca ##
TVN24 Biznes i Świat, rok temu nadający jako TVN CNBC, zajął piąte miejsce. Wynik tego kanału po zmianie nazwy i oferty programowej poszedł do góry aż o 214,29 proc. do 0,22 proc. Na kolejnej lokacie znalazła się Superstacja - jej wynik zmalał o 16,67 proc. do 0,2 proc.
Przedostatnie miejsce w rankingu zajęła Telewizja Republika, której udział wyniósł 0,13 proc. (stacja monitorowana jest od lipca br., w sierpniu miała 0,12 proc. udziału). Udział ostatniego Polsat News 2 we wrześniu br. wyniósł zaś 0,09 proc, czyli o 50 proc. więcej niż rok wcześniej, gdy w miejscu tej stacji nadawał Polsat Biznes. Polsat News 2 ruszył jako Polsat News+ 9 czerwca br., a nazwę musiał zmienić w sierpniu ze względu na spór prawny z nc+ (więcej na ten temat).

Największy udział (3,69 proc.) wśród grup kanałów newsowych we wrześniu br. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info i TVP Regionalna i notująca wzrost o 68,49 proc. Średni udział kanałów Grupy TVN (TVN24, TVN24 Biznes i Świat) wyniósł 2,98 proc. (spadek o 9,15 proc.), zaś Telewizji Polsat (Polsat News, Polsat News 2) - 1,03 proc. (- 13,45 proc.).
W grupie komercyjnej 16-49 liderem wśród stacji informacyjnych także było TVN24 z wynikiem 2,12 proc. po spadku o 14,17 proc. Na drugim miejscu znalazło się TVP Info (1,01 proc. udziału, wzrost o 94,23 proc.), a trzeci był Polsat News (0,77 proc.; + 1,32 proc.).
Największy wzrost w rankingu, wynoszący 100 proc., odnotował kanał TVN24 Biznes i Świat, który znalazł się na piątym miejscu z wynikiem na poziomie 0,2 proc. Udział przedostatniej w zestawieniu TV Republiki wyniósł 0,07 proc. (w sierpniu br. plasował się on na poziomie 0,06 proc.)

Spośród grup kanałów informacyjnych największy udział wśród widzów w wieku 16-49 lat miał TVN - było to 2,32 proc.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvn24-liderem-stacji-tematycznych-polsat-volleyball-1-na-podium ##











